Lucrul într-un spațiu de birouri comun contemporan de dimensiuni mari sau chiar unul mai mic, vine cu o întreagă plajă de obstacole, unul dintre ele fiind problema igienei într-o bucătărie pe care o împărțiți cu alți oameni.

Unul dintre cele mai des întâlnite scenarii, cu care foarte multe persoane care au împărtășit vreodată un spațiu de birou sau o clădire cu străini pot relaționa ușor este cel în care un obiect a fost folosit în mod impropriu. De exemplu, un coleg vine în birou și spune: „Orice ați face, nu folosiți buretele pentru spălat vase în bucătărie. Tocmai am văzut pe cineva care l-a folosit pentru a șterge podeaua … ”

Da, alte persoane pot fi revoltătoare, dar suntem blocați cu ei. Atunci când astfel de lucruri se întâmplă cu membri ai familiei sau cu prieteni, putem să le atragem atenția și să le punem în evidență obiceiurile cele mai necioplite. Putem chiar să le spunem colegilor noștri de lucru mai apropiați atunci când se comportă în moduri mai puțin plăcute – deși poate necesita cele mai înalte niveluri de compasiune și tact pentru a face acest lucru fără a iniția orice sânge rău.

Însă, atunci când lucrați într-o clădire de birouri de 20 de etaje, o clădire cu multiple chirii pe termen scurt sau chiar într-un spațiu de lucru cu chiriași tranzitorii, există multe provocări diferite – diferitele standarde de igienă fiind doar una dintre ele.

Care sunt celelalte provocări și factori de stres cu care se confruntă angajatul modern care lucrează într-un mediu tipic de birou?

În ultimele decenii putem observa o întoarcere la spațiul de birouri în plan deschis, precum și concepte precum munca pe bază de activități. Deși prima variantă poate părea contemporană, ea nu este cu mult diferită de spațiile cavernoase ale anilor 1950 și chiar înainte de acea vreme, când grupul de dactilografiere sau echipele altor angajați clerici erau plasați în rânduri lungi, ”legați” de birourile lor, pe care erau așezate mașinile de scris și căsuțele poștale sau telefoanele lor și Rolodexurile. Singura diferență de astăzi este faptul că ar putea exista mai multe plante în jur, mai puține planuri asemănătoare grilelor pentru plasarea biroului și picturile colorate sau „inspiraționale”, tencuite pe pereți pentru a motiva personalul.

În acest tip de spații de birouri în plan deschis sau în spațiile de lucru colaborativ pot apărea numeroase probleme de confidențialitate. Deși securitatea fizică poate să nu fie cea mai mare preocupare, conversațiile telefonice confidențiale sau îndeplinirea sarcinilor de lucru sensibile pot deveni dificile. Angajații se simt nevoiți să-și închidă întotdeauna laptopurile atunci când părăsesc camera sau să ia măsuri suplimentare de precauții pentru a preveni interceptarea în timpul unor interviuri telefonice private. Se poate să fi auzit chiar și despre persoane care mergeau tocmai la scara de incendiu pentru a prelua un apel.

O altă provocare pentru persoanele care lucrează într-un spațiu deschis este, desigur, zgomotul. Cu toate că există întotdeauna oameni care se alimentează și devin foarte performanți într-un mediu plin de viață, există și alții care consideră agitația din jurul lor le distrage atenția de la ceea ce au de făcut. Când încercați să compuneți un e-mail important sau să scrieți un articol pentru o revistă și tot ce puteți auzi este un membru deosebit de vocal din cadrul echipei de vânzări, care negociază cu un client la telefon, dintr-o dată acea bijuterie literară care fusese formulată în spatele minții tale poate să dispară într-o singură secundă sau să se transforme într-o cacofonie de genul: „Mă pot face asta pentru tine cu o reducere de 15 procente, pentru că tu ești unul dintre clienții noștri cei mai apreciați, la urma urmei”.

Activitatea pe bază de task-uri și spațiile de tip ”hot desking” vin și ele cu propriile provocări. Deși, în teorie, angajații apreciază faptul că pot folosi spațiile care sunt cele mai potrivite pentru sarcina la îndemână, oamenii pot fi, de cele mai multe ori, creaturi teritoriale și destul de fixiste în ceea ce privește obiceiurile lor. Ne place să avem propriile spații, birouri la care știm că putem veni direct în fiecare dimineață și că le putem personaliza cu imagini ale copiilor sau ale animalelor de companie. Atunci când acest lucru este luat și ni se cere să „avem laptop, să fim flexibili” și să ne așezăm într-un loc diferit într-o anumită zi, ne putem simți lipsiți de rădăcini și dezlegați. Atunci de aflăm la doar un hop, o săritură și un salt distanță de „gattungswesen” al lui Karl Marx și de înstrăinarea muncitorului de ceea ce produce și, prin urmare, din esența speciei sale.

Rezultatele unor astfel de probleme sunt muncitori nefericiți. Angajați stresați. Lucrătorii care nu se simt apreciați, nu au încredere în colegii lor sau în ceilalți locatari ai clădirii și cărora nu le pasă de modul în care se comportă atunci când lucrează. Acum, asta lucru nu înseamnă că acest lucru conduce în mod direct la persoane care folosesc buretele de spălat vase pentru a șterge mizeria pe care au făcut-o pe podea, dar indică practicile și sistemele pe care administratorii de unități și administratorii de birouri ar trebui să le cunoască și pe care ar trebui să încerce să le amelioreze, pe cât le este posibil.

Dacă trebuie să existe birouri în plan deschis, spații de lucru bazate pe activități sau spații comune de bucătărie, atunci încercați să introduceți elemente care să atenueze provocările. Încercați și oferiți mai multe spații de relaxare sau recreere, oportunități de confidențialitate și/sau relaxare. Puteți reconsidera abordarea practicilor de hot desking, astfel încât muncitorii să aibă un sentiment de apartenență și angajament cu locul în care aceștia petrec o parte importantă din viața lor.

Mai presus de toate acestea, asigurați-vă că igiena și salubritate au parte de o atenție corespunzătoare. Bucătăriile și băile curate și primitoare reprezintă o necesitate esențială. Înlocuiți periodic prosoapele și articolele de bucătărie și asigurați-vă că lichidul de spălat vase este întotdeauna completat. Dacă nu ați făcut-o deja, luați în considerare instalarea unui sistem bun de filtrare a apei reci și fierbinți. Acest lucru va elimina necesitatea ca angajații să se bazeze pe boilere și frigidere pe care trebuie să le împartă cu persoane pe care nici nu le cunosc și în care nici nu au încredere să le trateze cu standardele înalte la care ei se așteaptă.

Dacă nu, măcar în acest mod, angajații vor putea merge la chicinetă pentru a-și turna o ceașcă de ceai fierbinte sau de cafea, atunci când colega de la vânzări vorbește prea tare și prea mult la telefon cu un client greu de convins.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here