Sursă foto: Delta Airlines

Tehnologia a modelat dintotdeauna modul în care interacționăm cu mediul construit, însă progresul conectivității digitale din ultimele decenii ne-a ajutat să ne conectăm cu spațiile noastre în noi moduri. Pentru Managerii de Facilități și ocupanți, acest lucru înseamnă de obicei interacțiunea prin interfețe computerizate și conectate de fiecare dată când tastăm, ne logăm, pontăm și partajăm date. Totuși, o nouă mișcare este în curs de dezvoltare, care permite oamenilor să se conecteze cu tehnologia – și prin urmare cu mediile construite – în moduri mai naturale, mai fluide și intuitive. Recunoașterea facială, scanarea amprentelor digitale și tehnologia vocală prezintă soluții noi, unice pentru managerii clădirilor, pentru ocupanți și oaspeții care le frecventează spațiile.

Recunoașterea facială deblochează modalități de identificare a persoanelor și are o utilitate vastă în securitate, control al accesului și monitorizarea orarului de lucru al angajaților. Încet dar sigur, începe să înlocuiască încuietorile clasice pe bază de chei, check-in-ul manual și badge-urile de identificare. O companie aeriană americană a dovedit, de asemenea, că este o modalitate foarte bună pentru a simplifica procesul obositor și plictisitor de îmbarcare. În mod similar, tehnologia tactilă și amprentele digitale fac din identificarea inteligentă o realitate într-o serie de industrii și aplicații. Și tehnologia vocală, care și-a făcut simțită prezența de mult timp în Smartphone-urile și casele noastre când vine vorba de cumpărături și căutări, ne ajută acum să controlăm lumea din jurul nostru.

În acest articol vom prezenta câteva aplicații ale acestor tehnologii și modul în care ele umanizează interacțiunile noastre cu mediul construit.

Recunoaștere facială

Acesta este un sistem care folosește datele biometrice pentru a mapa trăsăturile faciale dintr-o fotografie sau un videoclip, apoi compară informațiile cu o bază de date cu fețe cunoscute pentru a găsi o potrivire. Mulți dintre noi îl folosim deja pentru a ne debloca telefoanele, iar companiile și instituțiile guvernamentale deja au început să aplice tehnologia. În anumite aeroporturi din SUA, Delta Airlines a introdus recunoașterea facială „Kerb To Gate”, ceea ce înseamnă că pasagerii își pot folosi fața drept mijloc de identificare pentru a face check-in, pentru a trece de vama și pentru a se îmbarca fără a fi nevoie să prezinte documente tipărite sau să completeze formulare pe ecranele tactile. Tehnologia a fost lansată pentru prima dată pe aeroportul din Atlanta și, din decembrie 2019, a fost implementată în trei aeroporturi la nivel național, devenind rapid metoda preferată de îmbarcare pentru 72% din deținătorii de bilete.

O mulțime de alte aplicații își croiesc drumul în utilizarea de zi cu zi, cum ar fi băncile care utilizează recunoașterea facială pentru autentificarea clienților sau camerele termice introdusă în patru spitale din Sydney, care combină recunoașterea facială și monitorizarea temperaturii pentru a detecta temperatura pacienților. O adevărată armă implementată în lupta pentru oprirea răspândirii COVID-19, aceasta din urmă poate detecta și citi temperaturile de la 30 de persoane simultan și este chiar suficient de inteligentă pentru a evita citirile false, cum ar fi o persoană care cară o băutură fierbinte. Deși tehnologia nu poate diagnostica persoanele cu COVID-19, camerele oferă un ajutor valoros pentru detectarea simptomelor timpurii. Spre deosebire de dispozitivele portabile, care necesită o apropiere mai strânsă între pacienți și personalul de asistență medicală, sistemul de control al temperaturii corpului de la Johnson Controls permite personalului spitalului să stea departe și să monitorizeze oamenii de la distanță în timp ce aceștia trec prin fața camerei. Acest proces de screening s-a dovedit a fi deosebit de liniștitor pentru personalul spitalelor în care vin foarte multe persoane pentru a fi testate de COVID-19.

Atingere

Bazându-se pe un concept similar cu cel al recunoașterii faciale – înregistrarea unei amprente și găsirea unei potriviri într-o bază de date – scanarea tactilă este o soluție atractivă pentru Facility Managerii care doresc să introducă tehnologia inteligentă în securitate și controlul accesului. Fiind capabilă de o confirmare mai fidelă a identității, în sensul în care nu există niciun risc de fraudă prin obținerea cheilor sau cardului de acces al unei alte persoane, această soluție este perfectă pentru aplicații cu risc ridicat și sensibile. Cu toate că, pe măsură ce tehnologia avansează, vulnerabilitățile și punctele slabe sunt îmbunătățite în continuu, încă sunt câteva obstacole care împiedică organizațiile să implementeze la scară largă acest tip de sisteme, printre care costurile ridicate și complexitatea de instalare.

Puține companii sunt în măsură să achiziționeze, în prezent, aceste soluții de ultimă generație și să își revizuiască procesele de securitate peste noapte. Printre alte obstacole se numără frauda generată de amprentele false – una dintre problemele care se rezolvă treptat pe măsură ce tehnologia devine mai inteligentă – precum și sistemele vechi lente, care nu oferă utilizatorilor accesul la fel de repede pe cât o pot face cartelele de identitate și cititorii simpli.

Unul dintre liderii globali din domeniu a vorbit despre cei trei pași care trebuie atinși pentru a depăși aceste obstacole:

  • Optimizarea capturii: calitatea imaginii capturate este esențială. Senzorii care utilizează imagini multispectrale iluminează pielea la diferite adâncimi pentru a colecta informații din interiorul degetului, sporind datele disponibile ale amprentei de suprafață. Acest lucru ajută senzorul să colecteze date chiar dacă pielea are un contact slab cu senzorul din cauza degetelor umede, uscate sau deteriorate. De asemenea, rezistă la deteriorarea produselor de curățare și la contaminarea cu murdărie și lumina soarelui.
  • Detectarea vieții: capacitatea de a determina dacă datele biometrice capturate de cititor provin de la o persoană vie și nu o copie falsă sau artificială din plastic.
  • Integrarea controlului accesului fizic: încorporarea biometriei în sistemele de control al accesului necesită o platformă de încredere, sigură, concepută pentru a răspunde preocupărilor privind accesibilitatea și protecția datelor într-un mediu conectat. Platforma ar trebui să valorifice tehnologia de acreditare care utilizează criptarea și o infrastructură bazată pe software pentru a securiza identitățile sub orice formă pentru accesul la uși, rețelele IT și nu numai.

Pe măsură ce capacitatea noastră de a capta și a înregistra date se îmbunătățește, confidențialitatea devine o preocupare principală.

Voce

Tehnologia vocală este o altă unealtă care își face loc în viața casnică șși ne permite să purtăm conversații simple cu computerele, să controlăm căutările pe web, cumpărăturile și iluminatul, răcirea, încălzirea și alte sisteme. Tehnologia inteligentă a făcut progrese rapide în ultimii ani, fiind din ce în ce mai aproape de a putea înțelege toate limbile noastre și caracteristicile lor unice – ia aplicațiile nu se opresc la telefoanele și gospodăriile noastre.

Talk 5 este o aplicație australiană care a fost lansată chair în perioada de carantină cauzată COVID-19. Este o aplicație inovatoare a tehnologiei vocale care simplifică procedura de audit de siguranță pe șantierele de construcții. Interesant este faptul că, prin injectarea elementului de interacțiune vocală, aceasta ajută la eliminarea barierelor de limbă și alfabetizare – domenii care odată făceau dificilă și, prin urmare, potențial periculoasă, pentru muncitori finalizarea auditurilor și continuare lucrului. Fondatorul aplicației, George Bancs, a identificat o problemă destul de alarmantă: muncitorii de pe șantierul său, care vorbeau diferite limbi și aveau niveluri diferite de alfabetizare, nu completau întotdeauna chestionarele de audit de siguranță Take 5 cu o acuratețe deplină. Unii o completau rapid, alții nu o înțelegeau, iar unii pur și simplu copiau aceleași răspunsuri pe care le-au dat în ziua precedentă. Acest obicei, care riscă să afecteze întreaga industrie a construcțiilor, i-a făcut pe mulți să trateze formularele ca pe un simplu „exercițiu de bifare”, fără a le acorda timpul pe care îl meritau.

Având posibilitatea de a personaliza chestionarele pentru orice loc de muncă, platforma include, de asemenea, ghiduri la locul de muncă ale Guvernului Federal și de Stat și oferă traducere automată a limbii, un User-Interface în limbaj natural care înțelege argoul și jargonul din industrie, o bibliotecă de șabloane pentru listele de verificare, posibilitatea de a atașa fotografii pentru a semnaliza pericolele și a capta informații de audit, liste de verificare, inspecție și inspecție prin audio în 50 de limbi. Dincolo de construcții, aplicația are o valoare evidentă într-o serie de industrii pentru monitorizarea sănătății sau depistarea simptomelor și expunerii la COVID-19, iar Bancs explorează, de asemenea, aplicații în sănătatea mintală, transport și comerț cu amănuntul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here