Înlocuirea unui sistem de siguranță împotriva incendiilor poate fi o sarcină destul de dificilă și necesită implicarea tuturor părților interesate, motiv pentru care aveți nevoie de un plan de înlocuire foarte detaliat și bine pus la punct.

Dacă planul dumneavoastră este să înlocuiți complet sistemul de alarmă la incendiu, trebuie să aveți un plan de înlocuire solid. O parte uriașă a acestui plan va fi o analiză a modului în care producătorii de sisteme de siguranță vor fi luați în considerare. Înlocuiți un singur sistem sau mai multe sisteme într-un portofoliu de clădiri? Ați standardizat deja un producător sau trebuie să luați în considerare modul în care diverși producători de sisteme de siguranță împotriva incendiilor vor putea să raporteze sau să lucreze împreună? Ce infrastructură de rețea trebuie să luați în considerare?

Succesul în planificarea înlocuirii sistemelor necesită un angajament din partea tuturor părților interesate, inclusiv verificarea dacă obiectivele sunt aceleași ca atunci când a fost instalat sistemul inițial. Aceste obiective includ siguranța vieții, protecția proprietății, fiabilitatea, standardizarea echipamentului și costurile operaționale.

Proprietarii de clădiri și administratorii de instalații vor dori să se asigure că obiectivele lor sunt îndeplinite, inclusiv verificarea dacă sistemul îndeplinește toate cerințele minime, că oferă fiabilitate operațională pe termen lung și că ciclul de viață al echipamentului este suficient de lung pentru a evita costurile mai recurente. Din păcate, deseori se pune accentul doar pe cheltuielile inițiale și nu se acordă suficientă atenție costurilor operaționale pe termen lung sau îmbunătățirilor tehnologice care ar putea reduce costurile de întreținere pe termen lung. Aceasta este situația în care auditul descris anterior poate deveni cu adevărat util: Vă oferă o modalitate de a discuta realitatea situației dumneavoastră și de a identifica ce opțiuni viabile există. Întocmirea unui plan de calitate pentru înlocuirea alarmelor de incendiu implică întotdeauna echilibrarea riscurilor și a costurilor și utilizarea celei mai bune alternative de sistem de siguranță pentru atenuarea riscului.

Adesea, un instalator de alarme sau un electrician va recomanda utilizarea infrastructurii de cablare existente pentru noul sistem. Aceasta este cea mai economică abordare, dar există capcane care s-ar putea dovedi a fi costisitoare sau ar putea duce la instalări nesigure ale sistemului.

Una dintre capcane este faptul că nu se cunoaște fiabilitatea cablurilor existente. Există șansa ca pe cablurile existente să fie montate diverse legături, care pot afecta performanța sistemului, mai ales dacă este selectat un alt producător de sistem pentru înlocuire. În plus, dacă auditul sistemului a relevat faptul că sistemul existent nu îndeplinește cerințele actuale de notificare vizuală, audibilitate sau inteligibilitate, va fi necesară o cantitate mai mare de aparate de notificare și, cu siguranță, va avea un efect asupra cablurilor reutilizate. Decizia de a opta între utilizarea rețelei de cabluri existente sau implementarea uneia noi trebuie să fie o parte importantă a planului de înlocuire.

În planul de înlocuire, ar trebui să vă analizați și nevoile pentru comunicarea de urgență. Este posibil ca facilitatea dumneavoastră să nu necesite un sistem de comunicații voce / alarmă de urgență (EVACS), dar furnizarea unuia vă poate permite să întâmpinați amenințările moderne cu care se confruntă instalația. Dacă aveți deja un EVACS, puteți suplimenta sistemul cu mesaje adiționale de urgență? Dacă da, cum veți decide ce tip de riscuri trebuie abordate prin mesajele specifice de urgență? Sau aveți nevoie de inputuri suplimentare de detecție de urgență pentru lucruri precum vreme severă, pericol de atac armat sau intruși ostili? Înlocuirea unui sistem de alarmă de incendiu oferă o oportunitate excelentă de a crea sau de a consolida procedurile de comunicare de urgență sau de notificare în masă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here