Cunoscutul filosof francez Voltaire a spus, acum câteva secole, că ”prezentul este însărcinat cu viitorul”, însă remarca sa este valabilă chiar și în ziua de astăzi, până și în ceea ce privește tendințele de top ale designului de interior. Cea mai importantă evoluție în domeniu a devenit evidentă în 2018 și va domina și peisajul în 2019: importanța crescândă a psihografiei, sustenabilității, sănătății, comunității și autenticității.

Au trecut zilele în care designerii de interior comercial puneau în prim plan palete de culori, stiluri de design și mobilier. Astfel, acum principalul obiectiv al designerilor când vine vorba proiectarea spațiilor publice și private din clădirile rezidențiale, proiectarea spațiilor de cazare și a birourilor trebuie să fie ESG – aspectele de mediu, sociale și de guvernare ale proiectului (n.red. environmental, social and governance aspects).

De asemenea, este esențial ca proprietarii și managerii de clădiri să înțeleagă acest aspect, astfel încât să poată încorpora aceste elemente în clădirile lor.

ESG în designul interior comercial

Investitorii folosesc ESG pentru a determina dacă o companie este responsabilă din punct social. Acesta s-a transformat dintr-un punct de referință pentru performanța investițională, într-o adevărată unitate măsură pe care multe industrii o utilizează ca să contorizeze gradul de sustenabilitate.

Tendințele emergente ale anului 2019 în domeniul imobiliar, publicate de către Urban Land Institute, arată că ESG este acum un punctul central al industriei imobiliare comerciale datorită următorilor factori:

-Creșterea costurilor resurselor naturale și a materialelor de construcție

-Teama de saturație a pieței

-Natura schimbătoare a multor industrii, de la HORECA la retail

Pentru designerii de interioare comerciale, aspectele fundamentale cum ar fi piețele țintă, funcționalitatea și rezistența structurală, trebuie luate în considerare având în minte modul de utilizare al clădirii și, în ultimă instanță, aceste aspecte să fie conectate la designul interior, chiar dinaintea începerii lucrărilor de construcție a structurii.

În realitate, acest lucru îi ajută pe designeri și pe toți membrii echipei de proiect să se concentreze pe „a face ceea ce trebuie”, astfel încât să stimuleze discuția între toate părțile implicate în proiect și pentru a se asigura că imobilele își îndeplinească potențialul maxim.

Utilizați o abordare bazată pe soluții pentru designul interior

De asemenea, aceste tendințe semnalează faptul că toți membrii echipei – de la arhitecți și designeri de interior comercial până la dezvoltatori și constructori – trebuie să îmbrățișeze gândirea de proiectare, o abordare bazată pe soluții concrete.

Dezvoltarea unui sistem codificat se bazează pe cinci elemente fundamentale. Acest sistem vă cere să documentați eforturile intenționate pentru a îndeplini fiecare element fundamental al unui proiect, pe măsură ce acesta progresează. Mulți constructori și dezvoltatori nu își dau seama ce implică fiecare dintre aceste tendințe, mai ales atunci când vine vorba de designul interior comercial.

Iată 5 moduri în care aceste tendințe influențează proiectele:

1. Psihografia

Spre deosebire de demografice, care au informat întotdeauna procesul de proiectare, psihografia este mai degrabă calitativă decât cantitativă și necesită un „proces de descoperire” mult mai profund. Care sunt atitudinile, valorile, interesele și stilul de viață al utilizatorilor unui proiect, fie că este vorba despre un birou, un restaurant, un hotel sau un complex rezidențial multifamilial?

Originile utilizatorilor, etniile, mediile familiale din care provin, cultura, nivelul de educație, profesii și mai multe informații de acest trebuie să fie colectate. Împreună cu datele demografice – sexul, vârsta, venitul, starea civilă și rasa – acești factori îi ajută designerii să înțeleagă pentru cine proiectează clădirea și care sunt nevoile și preferințele acestora.

Atunci când o clădire nu este suficient de populară sau insuficient utilizată, înseamnă că anumite elemente din proiectarea sa nu rezonează cu piețele țintă.

2. Sustenabilitatea

În ziua de astăzi, clădirile verzi (sau ecologice) au trecut de la o ambiție la un standard în industrie și fiecare structură sau dezvoltare în care lucrăm este construită folosind tehnici de construcție mai ușoare și mai ecologice – deseori executate în conjuncție cu îndeplinirea unuia sau mai multor standarde specifice de construcție ecologică.

Dar tehnicile de construcție ecologică reprezintă doar o parte a ceea ce este necesar pentru a realiza o structură sustenabilă.

De asemenea, este esențial să se utilizeze strategii de proiectare care să nu compromită sănătatea și designul de mediu al rezidenților, care să cuprindă materiale și sisteme de construcție regenerabile, reciclabile și cu consum redus de deșeuri.

În loc să construiască un spațiu „verde”, obiectivul unui designer trebuie să fie acela de a crea spații și comunități care să le permită oamenilor să trăiască mai bine acum și în viitor.

3. Wellness-ul

„Casele, comunitățile și mediul înconjurător … determină până la 90% din rezultatele noastre în domeniul sănătății”, se arată într-un raport al Institutului Global pentru Sănătate din 2018.

Deoarece mulți oameni lucrează în afara propriilor locuințe, putem să spunem că mediile de lucru sunt la fel de importante pentru sănătatea lor. Iar acest lucru înseamnă că designul creat de specialiștii în interioarele clădirilor de birouri trebuie să încurajeze comportamente proactive și obiceiuri care promovează sănătatea, să încurajeze utilizatorii să fie activi și să-i ajute să creeze conexiuni sociale.

Strategiile utilizate pentru a îndeplini aceste obiective pot fi la fel de elementare ca și implementarea scărilor în clădire, astfel încât utilizatorii să renunțe la ascensoare și să facă mai multă mișcare.

4. Comunitatea

Dovezi convingătoare arată că relațiile sociale ar trebui să fie o prioritate a sănătății publice”, se arată într-un raport al oamenilor de știință americani. Singurătatea reprezintă o criză a sănătății publice mai critică decât obezitatea și la fel de importantă ca și fumatul sau consumul de alcool, după cum a relatat popularul site politic The Washington Hill.

Interconectivitatea socială este soluția acestei probleme și are un impact profund și pozitiv asupra sănătății și bunăstării.

Mediile fizice sunt cele care asigură posibilitatea de a încuraja sau de a împiedica interacțiunea socială, subliniază Societatea Americană privind Îmbătrânirea.

5. Autenticitatea

Astăzi, datorită expansiunii tot mai mare a lumilor digitale, ne dorim ca autenticitatea să fie ca un antidot pentru ceea ce mulți percep ca o ”lume impersonală”.

Stabilirea autenticității în proiecte a devenit o parte esențială a faptului că locuințele, birourile, restaurantele și hotelurile au o ambianță mai caldă, primitoare, relaxantă și confortabilă.

Pentru a realiza acest lucru, designerii trebuie să găsească modalități de a echilibra conexiunile artificiale proiectate online, cu experiențele naturale generate de relațiile și activitățile în interumane.

Acest lucru înseamnă că designerii de interior trebuie să integreze elemente de design bogate și încă relevante în clădiri, care pot varia de la încorporarea materialelor obținute local și a caracteristicilor indigene zonei clădirii, la achiziționarea obiectelor de artă pentru spațiile comune, care să omagieze comunitatea locală.

Asigurarea că aceste tendințe de design sunt implementate în clădirea dumneavoastră vă va ajuta să rămâneți competitivi în cadrul industriei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here