Cele mai multe persoane din lumea asta nu au nici măcar cea mai mică reticență de a urca într-un lift – cu excepția cazului în care ceva nu merge bine. Deși milioane de ascensoare operează la nivel global și miliarde de persoane sunt transportate zilnic fără probleme, în fiecare an apar și multe rapoarte privind cazuri în care ascensoarele se defectează, persoane își prind părți ale corpului în ușile lifturilor, cazuri soldate cu membre rupte și multe astfel de probleme.

Luați în considerare cazul din 2010 al celebrului șofer de curse, Sterling Moss, în vârstă de 80 de ani, care căzut în puțul liftului când ușile acestuia s-au deschis prematur, rupându-și unul dintre picioare și mai multe vertebre. Dar, în ansamblu, accidentele cauzate de ascensoare sunt foarte, foarte rare, iar defecțiunile lifturilor sunt printre cele mai rare defecțiuni mecanice sau tehnologice. În ziua de astăzi, astfel de incidente pot fi atribuite doar întreținerii slabe și regimurilor de mentenanță proaste.

Pentru a spori siguranța, producătorii de ascensoare de renume au dezvoltat o serie de software-uri de întreținere proprietare și/sau open source pentru a gestiona procesul de comandă de lucru în cazul în care apar astfel de situații. Există mai multe companii care au dezvoltat soluții open source, care lucrează cu mai mulți producători pentru a oferi soluții e-ticketing complexe, însă dar aici se termină capabilitățile acestora, practic fiind vorba doar de un sistem complex de comandă de lucru cu accesorii modulare (îmbunătățiri). Astăzi, este important să fii inteligent cu privire la gestionarea clădirilor și a infrastructurii acesteia, fiind conștient de tot ce se întâmplă în spațiile tale 24 de ore din 24.

Mentenanța ascensoarelor este o afacere cu normă întreagă și, odată cu apariția tot mai multor clădiri, portofolii și chiriași, este esențială necesitatea de a asigura un timp de funcționare (și siguranța) cât mai îndelungat, pentru a menține pasagerii în mișcare. Pierderea de timp necesară pentru reparații este egală cu productivitatea pierdută, ceea ce înseamnă venituri pierdute! Pentru a vă putea asigura că un ascensor nu se defectează curând, este necesară analiza multor date, iar producătorii de ascensoare își îndreaptă atenția asupra cantității masive de informații colectate în fiecare zi de la fiecare instalație.

Soluția modernă

Compania Schindler a scos pe piață un nou produs, numit ActionBoard. Aceasta este o soluție integrată care se conectează perfect la toate sistemele de transport vertical Schindler, precum și la sistemele concurente, pentru a oferi diagnoza în timp real a performanțelor ascensorului. Din anul 2018, Schindler a colaborat cu SAP pentru a dezvolta această soluție. Utilizând un serviciu de diagnosticare la distanță, găzduit de platforma IoT Cloud Platform Predix, sistemele de transport verticale ale companiei Schindler (ascensoare, scări rulante și pasarele mobile) trimit în prezent peste 40 de milioane de mesaje pe zi către Predix pentru procesare și analiză.

Rezultatele analizelor oferă companiei Schindler informații în timp real pentru a gestiona problemele, înainte ca acestea să ducă la perioade de nefuncționare neplanificate. Schindler menține conectivitatea la Predix printr-un “cub” inteligent, montat pe ascensoare și scări rulante, care are o poartă duală de rețea GSM. Analiza datelor din Predix identifică erorile și emite alerte către platforma de monitorizare la distanță (RMP – Remote Monitoring Platform). RMP-ul este integrat în sistemul de planificare a resurselor întreprinderii (SAP – Resource Planning system) al celor de la Schindler, care alocă și organizează părțile potrivite pentru a fi colectate, împachetate și livrate sitului direct din depozitele cele mai apropiate din punct de vedere geografic. În același timp, pe baza gravității simptomelor semnalate, un tehnician de teren este expediat către sit pentru a rezolva problema imediat. Tehnicienii de teren, proprietarii clădirilor și administratorii de facilități pot rămâne actualizați continuu prin intermediul variantei mobile a ActionBoard, disponibilă atât magazinul Apple cât și în Play Store.

Măsurând peste 1000 de parametri pe noile ascensoare Schindler, care sunt procesate prin 5000 de reguli, Predix generează activități specifice și sugestii pentru acțiunile corective. Aceleași date generează informații privind modelarea și gestionarea ciclului de viață a echipamentelor – în cazul în care o componentă este identificată ca fiind defectă sau pe cale de a se defecta, înainte de ”speranța de viață” normală. Acțiunile corective întreprinse în acest moment pot, de asemenea, să inițieze o revizuire a lanțului de aprovizionare pentru a înlocui articolul (articolele) de la un nou furnizor și/sau pentru a înlocui piesele din teren înainte de producerea defecțiunilor. Acesta este un mod în care sistemul inteligent al companiei Schindler poate prelungi durata de funcționare a ascensoarelor și poate reduce costurile proprietarilor de clădiri.

Baza de cunoștințe inerentă din spatele ActionBoard adaugă în mod continuu date complexe și complete de la Predix și RMP, ajutându-i pe cei de la Schindler să determine ciclul de viață optim al unui ascensor. De asemenea, este important faptul că ActionBoard se integrează în SHAPE(Schindler Harmonized Applications for Process Excellence​ – o suită integrată de soluții personalizate SAP), care permite companiei să urmărească și să gestioneze toate contractele, inventarul, sarcinile, comenzile de muncă și lucrările legate de proiect legate de o persoană sau un portofoliu de sisteme de transport vertical.

În ziua de astăzi este evident faptul că astfel de tehnologii, precum ActionBoard, sunt esențiale pentru a vă asigura că sistemele de transport verticale operează cu o eficiență maximă pentru proprietarii de clădiri și chiriași. Niciun proprietar sau administrator de clădiri nu ar trebui să ia în considerare sisteme de transport care să nu ofere informații despre performanță și funcționare pe termen lung.

Verdict

Din perspectiva proprietarilor de clădiri, perioada de nefuncționare a ascensoarelor și a scărilor rulante înseamnă o experiență proastă pentru clienți sau chiriași. Soluții cum ar fi ActionBoard le oferă utilizatorilor o experiență fără probleme, care demonstrează calitatea superioară a activelor și portofoliului dumneavoastră, detectează și rezolvă problemele înainte ca acestea să perturbe experiența chiriașului și, în cazul în care se identifică o problemă, tehnicienii Schindler se deplasează la fața locului chiar înainte ca locatarii sau proprietarii să își dea seama că a existat o neregulă.

Beneficiile maximizării duratei de funcționare a liftului vor fi resimțite nu numai de către utilizatori prin reducerea timpului de nefuncționare, ci și de către întreprinderi – prin câștigurile de productivitate – și de către proprietarii de clădiri, prin creșterea valorii activelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here