Evoluția internetului a schimbat modul în care căutăm și cumpărăm produse, iar în ziua de astăzi, este la fel de simplu ca să introduceți câteva cuvinte într-o bară de căutare pentru a găsi exact lucrul de care aveți nevoie. Mai mult, pe piață puteți găsi atât produse noi cât și produse folosite.

Produsele folosite tind să fie mai ieftine și, în funcție de tipul de produs, achiziția acestora poate fi o decizie destul de inteligentă. Credeți sau nu, pe internet aveți șansa de a găsi chiar și sisteme de securitate pentru căile de acces second-hand, inclusiv turnichete, uși rotative sau portaluri. Pentru cei care se confruntă cu limitări bugetare, acest lucru poate fi tentant.

Deci, cât de înțelept este să cumărați un sistem de securitate uzat pentru căile dumneavoastră de acces?

Pentru a vă ajuta să navigați în acest proces, iată șapte întrebări importante care trebuie puse înainte de a lua o decizie:

1. Încă se află în garanție produsul?

Majoritatea sistemelor de intrare securizate sunt electromecanice, la fel ca și autoturismele. Acestea necesită întreținere și supraveghere continuă. Chiar și o ușă rotativă, un turnichet sau un portal de securitate în stare aparent perfectă poate prezenta o problemă de întreținere într-o lună sau un an de la achiziție.

Din acest motiv, ar trebui să luați în considerare cumpărarea unui produs uzat numai dacă acesta are o garanție oferită de către producător.

Asigurați-vă că este clar menționat în contractul dumneavoastră de cumpărare cine va deține garanția. Majoritatea producătorilor își garantează noile produse pentru o perioadă de la unu la trei ani, iar garanția acoperă adesea numai piesele, nu și munca pentru reparație sau înlocuire.

2. Câți ani are produsul?

Aceasta este o întrebare simplă și nu ar trebui să existe nicio confuzie cu privire la răspuns. Vânzătorul ar trebui să vă poată oferi numărul modelului, anul de fabricație și anul achiziției originale. De asemenea, ar trebui să existe un număr de serie intact vizibil pe produs.

3. Puteți fi siguri că produsul este autentic?

Numărul produselor contrafăcute care au reușit să pătrundă în lanțul de aprovizionare este unul de-a dreptul șocant. De la medicamente până la motociclete, de la site-uri web până la ceasuri, este responsabilitatea cumpărătorului să verifice autenticitatea bunului pe care urmează să îl achiziționeze..

Când achiziționați o nouă intrare de securitate de la un furnizor cunoscut și de încredere, puteți fi sigur de autenticitatea brandului. Nu același lucru poate fi spus și în cazul în care cumpărați un produs folosit – mai ales dacă este achiziționat de pe un site de licitații sau un alt tip de site care nu este bine reglementat.

Dacă faceți această alegere, ar trebui să existe un lanț verificabil de proprietate, care începe de la producător. Din nefericire, realitatea este că, chiar și aceste documente pot fi falsificate, așa că există totuși riscuri.

4. A fost întreruptă producția produsului?

Nu este nejustificat să ne întrebăm dacă producătorul mai fabrică sau nu turnichetul sau sistemul de securitate pe care urmează să îl cumpărăm. Dacă achiziționați un produs care nu se mai află pe piață, este posibil să nu puteți obține piese de schimb atunci când sunt necesare sau să găsiți un tehnician care să-l poată deservi.

Dacă vânzătorul dumneavoastră este cinstit și vă spune că produsul a fost întrerupt, acestea ar trebui să vă poată oferi o explicație completă a modelului, a mărcii și a anului de fabricație, împreună cu informații cu privire la cât timp vor continua să fie disponibile. Cu ajutorul acestor cunoștințe, puteți lua o decizie mai informată dacă doriți sau nu să vă asumați riscul suplimentar de a cumpăra un produs scos de pe piață.

5. De ce se vinde produsul?

Proprietarul anterior a luat decizia de a elimina acest sistem de securitate de oriunde a fost instalat și de a îl vinde unui nou proprietar. Trebuie să existe un motiv pentru asta, iar vânzătorul ar trebui să fie pregătit să vă ofere o explicație cinstită.

Explicația poate fi una foarte simplă, precum o modificare a modului de utilizare a facilității, care a necesitat o nouă soluție de intrare. Pe de altă parte, sistemul poate să fi prezentat numeroase probleme de întreținere și să fie pe punctul de a se defecta. Toate posibilitățile au sens atunci când vine vorba de starea actuală a sistemului, așa că asigurați-vă că aflați povestea adevărată din spatele său.

6. Cum a fost eliminat sistemul din instalația sa inițială?

Procesul de dezinstalare a unei intrări de securitate, fără a provoca vreo defecțiune sau deteriorare a vreunei părți a acesteia, necesită foarte multă grijă și abilitate. Acest lucru se datorează faptului că acestea sunt de obicei fixate pe sol, podea, pereți, garduri sau de o structură de tavan. Chiar și instalatorii de încredere, care furnizează un nivel ridicat de servicii de instalare ,pot avea dificultăți la dezinstalarea unei intrări de securitate.

Uneori, atunci când antreprenorii îndepărtează acest tip de echipament, ei taie, smulg sau trag cabluri care sunt critice pentru funcționarea viitoare a echipamentului. Cu atât de multe piese de hardware necesare, cum ar fi șuruburile de fixare și ancorele, piesele mici îndepărtate pot ajunge să fie aruncate, mai degrabă decât adunate pentru revânzare și incluse cu restul pieselor sistemului.

Atunci când o intrare de securitate este demontată și revândută, aceasta va trebui să fie transportată, aproape întotdeauna, fără ambalajul sau cutia robustă în care a fost ambalată inițial. În cele din urmă, cu orice produs de acest tip, există atât de multe piese de precizie care trebuie să funcționeze perfect încât șansele ca vânzătorul să le poată dezinstala, transporta și reinstala fără a deteriora ceva pot fi destul de mici.

7. Care este reputația vânzătorului?

În mod ideal, vânzătorul va fi producătorul original al produsului, un dealer sau un partener aprobat. Totuși, acesta poate să nu fie cazul atunci când achiziționați sisteme de acces securizat folosite sau în orice altă parte.

Înainte de a face achiziția, întrebați vânzătorul despre relația pe care o are cu producătorul și cereți câteva recomandări din partea clienților.

Contactați producătorul original și cereți-i părerea cu privire la produsele pe care le luați în considerare, cu privire la starea produsului și reputația revânzătorului sau orice posibilă garanție limitată. Există posibilitatea ca persoana cu care negociați să nu fie autorizată să revândă deloc brand-ul respectiv – caz în care ar trebui să opriți conversația.

Costuri de achiziție vs. costuri totale de proprietate

Cumpărarea unei intrări de securitate la mâna a doua poate părea o perspectivă atractivă din perspectiva costurilor. Cu toate acestea, în timp ce puteți economisi costuri de achiziție în acest fel, puteți afla că, în cele din urmă, costul dumneavoastră total de proprietate este mult mai mare decât suma pe care ați fi plătit-o dacă ați fi achiziționat un produs nou în primul rând.

Atunci când achiziționați un produs folosit, vă puteți expune la multe potențiale capcane care ar putea afecta calitatea și fiabilitatea generală a sistemului dumneavoastră de securitate a căilor de acces. Mai mult, cumpărarea unui produs în acest fel vă împiedică să obțineți întreaga valoare a experienței și expertizei producătorului și instalatorului în personalizarea unei soluții care să se potrivească cu adevărat nevoilor afacerii dumneavoastră.

De asemenea, nu veți avea parte de actualizările producătorului pentru servicii și asistență care pot apărea de-a lungul timpului. Din toate aceste motive, gândiți-vă mult și bine înainte de a lua în considerare achiziționarea de echipamente folosite.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here