Rusandra Bejan - Head of Operations Global Vision

Facility Focus: FM Professional Perspective, Interviu cu Rusandra Bejan, Head of Operations la Global Vision, despre fața Facility Management-ului post pandemie

Efectele pandemiei nu puteau lipsi din aria spațiilor de birouri, retail, centrelor industriale și logistice – de altfel, printre cele mai expuse la schimbările impuse de normele de distanțare – iar rolul nostru a fost să gândim rapid, eficient și util soluții pentru clienții pentru care furnizăm servicii, nu doar pe termen scurt, ci și ca baze coerente pentru proiectele viitoare.

Am analizat nu doar măsurile de sănătate necesare acum, în perioada în care primul val pandemic încă nu a trecut complet de noi, ci am și stabilit noul nostru set de reguli de dezvoltare și amenajare, pentru a lucra proactiv la componenta de prevenție și a ne asigura că partenerii noștri au o grijă mai puțin – cea a siguranței.

Printre primele lucruri pe care le-am observat și de la care am plecat, în construcția noului nostru mod de a lucra, este faptul că această pandemie a creat și o nevoie de produse noi. Ca pas doi, unele dintre aceste noi consumabile au generat și o nevoie de neutralizare și reciclare, în cantități deloc neglijabile, în arii care nu erau uzuale, până în prezent – ca prime exemple sunt recipienții soluțiilor dezinfectante, măștile și mănușile. Pentru cele din urmă, de altfel, estimez că se va cerceta și dezvolta o soluție de reciclare, în completarea sau pentru suplinirea procesului de neutralizare. Iar aceste premise duc la un nou moment zero, atât pentru industria noastră, cât și pentru cele conexe, cum ar fi furnizorii de produse de curățenie, de echipament și protecție, de reciclare sau neutralizare.

Această repornire, cât și reinventarea, înseamnă și o resetare a condițiilor de clasă A pentru un birou, un spațiu de depozitare sau de retail, rezidențial. Dincolo de aceasta, vom fi și martorii unei armonizări a sistemelor de certificare pentru tot ce înseamnă clădire “verde”, pentru o redefinire a target-urilor și a referințelor. Evident, acest lucru înseamnă și că acele sisteme de certificare vor trebui să regândească o parte din criteriile de clasificare, să le recalibreze și să adauge unele noi, fie pentru a veni în compensarea potențialelor “pierderi” provenite din consum, fie determinate de noile necesități survenite.

O altă provocare este și pentru jucătorii din industriile ce produc echipamente ce deservesc clădirile: apă, ventilație, optimizare a consumului de electricitate. Provocare ce nu este determinată, de această dată, de prezența tinzând spre 100% la birou, specifică anterior pandemiei, ci mai mult de necesitatea unui spațiu mai sigur.

Allianz Partners

Măsurile de azi, ghid pentru viitor 

Probabilitatea este că nu toate măsurile determinate astăzi de lupta împotriva – și prevenția – efectelor pandemiei vor rămâne înrădăcinate pentru totdeauna, dar vor deveni ghiduri de industrie, pentru companii, dezvoltatori, Facility Management, dar și pentru producătorii de echipamente din aria de “Health & Safety” și nu numai.

Măsurile pe care le luăm astăzi ne ajută nu doar să lucrăm sigur și să redefinim standardele de exigență, în beneficiul clienților, dar și să setăm noile reguli de joc, pentru viitor. Iar siguranța, în toate aspectele sale, este determinantă.

Și, cum s-a observat în trecut setarea tendințelor de către companiile active în domeniul IT, de a conferi un mediu familiar, plăcut, la birou, poate chiar mai agreabil decât cel de acasă, rezultatele acestei perioade se vor propaga, similar cu acea situație, și în alte industrii, în urma revenirii la birou și a unui proces de migrație în angajare anticipat. 

Iar dacă discutăm de fluxurile de angajați între birouri și, de ce nu, companii, putem estima că procesul de tranziție de la un angajator la altul se va face etapizat, în stadii destul de compacte în timp: mai întâi, după caz, recuperarea  sursei de venit pentru cei ce au fost în șomaj tehnic; apoi potențiala conversie a unui angajat, ca abilități, către alte domenii, ce va determina și un proces de stabilizare a salarizării și a beneficiilor; ulterior, vom putea discuta despre revenirea, într-o anumită măsură, la prioritatea față de “wellbeing-ul” angajatului.

Ce facem noi, între timp? Am studiat procesele, fluxurile, tendințele și nevoia și, acolo unde apar sau intuim apariția unor cereri punctuale de aliniere la anumite tipuri de certificare, intervenim cu experiența și profesionismul nostru, într-un mod eficient și rapid.

Am fost și preocupați de procesul de revenire a angajaților, în spațiile de lucru, cu toate implicațiile, pentru ca totul să decurgă și să se mențină în deplină siguranță. Am aprofundat analiza, înțelegând cine revine la birou, când și în ce condiții, pentru a oferi soluția optimă. Iar evaluarea, inclusiv a riscurilor, a fost una mult mai amplă și mai elaborată decât în cazul unei reveniri obișnuite a unui grup de angajați, la birou sau în cazul unei extinderi de spațiu.

Allianz Partners

Global Vision continuă creșterea

Și pe timp de pandemie, Global Vision își continuă expansiunea cu serviciile de Property și Facility Management, iar unul dintre numele cu reputație internațională care ni se alătură este Hagag Group Development Europe, dezvoltator imobiliar, în spațiul H Victoriei 109.

De altfel, H Victoriei 109 va găzdui companii relevante la nivel internațional, firme de avocatură, dar și alte mărci de lux bine cunoscute publicului.

Mai mult, tot în această perioadă, și Allianz Partners, unul dintre liderii globali ai serviciilor de asigurare și asistență, a optat pentru serviciile Global Vision, pentru activitatea din București, ca semn de încredere în capacitatea echipei noastre.

Ce este cert este că perioada de distanțare socială a însemnat, pentru noi, o curbă de învățare, un moment propice pentru a analiza și înțelege tendințele globale, reașezarea acestora și ce înseamnă fiecare pas, totul pentru a oferi și mai multă calitate, încredere și siguranță partenerilor noștri. În paralel, am continuat – și continuăm – să ne extindem portofoliul, pentru toate tipurile de proprietăți – industrial, birouri, rezidențial și corporate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here