Toate cele 2.000 de locuri de parcare ale aeroportului Lyon Saint-Exupéry vor fii gestionate de o flotă de roboți autonomi, începând cu vara anului 2020.

Roboții valet au fost responsabili de parcarea autoturismelor pe 500 dintre spațiile aeroportului încă de la începutul anului 2018, iar în ciuda problemelor inițiale, în care oamenii erau confuzi privind modul în care funcționează sistemul, reprezentanții aeroportului susțin că, până la începutul anului 2019, 95% dintre pasageri sunt mulțumiți de experiența lor.

Dispozitivele electrice, care au fost dezvoltate de Stanley Robotics, companie cu sediul la Paris, urmează să fie testate la Gatwick în acest an. Atât Lyon Saint-Exupéry, cât și Gatwick sunt operate de Vinci Airports.

Conform celor de la Vinci și Stanley Robotics, sistemul adaugă cu 50% mai multe locuri de parcare pentru mașini în aceeași zonă, deoarece vehiculele pot fi parcate mai aproape unul de celălalt. De asemenea, aceștia spun că implementarea sistemului robotic poate reduce emisiile de carbon, eliminând nevoia pasagerilor de a circula în căutarea unui spațiu liber.

Peste 8.000 de persoane au folosit serviciul până acum, iar în prezent are aproximativ 750 de utilizatori pe lună.

Cum funcționează?

După ce și-au rezervat online un spațiu de parcare, pasagerii își duc mașina într-una din 28 de cabine disponibile. Aici ei pot avea acces la terminale folosind unul dintre autobuzele de transfer din apropiere, în timp ce cabina este închisă și securizată. 

Unul dintre cei șapte roboți autonomi va fi trimis apoi să colecteze vehiculul. Acesta deschide ușa garajului și glisează un braț lung sub mașină, pentru a-l ridica de sub pneuri și a-l duce să fie parcat într-o parcare privată.

Pe măsură ce numărul de înregistrare al mașinii este sincronizat cu numărul zborului pasagerului, mașina va fi returnată de către un robot în cabină înainte ca avionul șoferului să aterizeze pe aeroport.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here