Interesul corporațiilor privind inițiativele de sustenabilitate devine din ce în ce mai popular și și-a consolidat poziția în prioritățile de top ale multor organizații. Acest subiect nu mai este văzut ca un punct de discuție la modă, valoarea integrării soluțiilor verzi fiind deja recunoscută în fiecare domeniu de activitate, în fiecare industrie.

Managerii de facilități sunt așteptați să aducă soluții inovatoare și durabile propriilor clădirilor pe care le administrează, ocupanților sau altor factori de decizie – multe dintre acestea necesitând investiții financiare.

Pentru a spori probabilitatea ca astfel de soluții să fie aplicate, trebuie pusă în scenă o povestire eficientă. Primirea buy-in-ului de la factorii de decizie, ocupanții facilităților și comunitatea necesită puncte de discuție diferite, medii de comunicare și strategii de partajare a succesului.

Pregătirea comunicării cu fiecare public în parte va asigura implementarea cu succes a noilor inițiative.

Conversațiile axate pe sustenabilitate au crescut de zece ori în ultimul an. În ciuda relevanței sale, există totuși obstacole în calea încorporării de noi practici de afaceri ecologice la nivelul facilităților.

În general, în acest tip de discuții, există două preocupări consecvente: costul implementării și impactul asupra ocupanților și a utilizatorilor finali.

Costul implementării soluțiilor sustenabile

Prin natura lor, ideile inovatoare sunt sporadice și calendarul acestora intră adesea în conflict cu sezonul bugetar.

Pregătirea unei conversații cu persoana care ia deciziile – fie că este vorba de proprietarul clădirii, de managerul instalației sau de altcineva – necesită calcularea totalului investiției, stabilirea unui calendar care să fie neutru pentru investiții și estimarea rentabilității financiare a investiției (ROI) a soluției pe care o doriți implementată.

Propunerea implementării unei soluții noi este mai simplă atunci când există atât o amprentă de carbon, cât și o rentabilitate a investiției (ROI).

Pentru companiile mari cu experiență la locul de muncă, rentabilitatea investiției este adesea prezentată într-un studiu de caz. În special în cazul investițiilor semnificative, prezentarea succesului pe care soluția a avut-o într-o unitate similară sau într-un campus, ameliorează preocuparea clientului și consolidează poziția furnizorului ca expert. În timp ce clienții doresc să fie inovativi și să utilizeze tehnologii de vârf, ei nu își pot permite întotdeauna riscul de a fi primii.

Impactul asupra ocupanților facilității

În realitatea, implementarea unei soluții sustenabile într-o clădirea poate fi uneori incomodă pentru ocupantul acesteia.

Spre exemplu, în cazul în care un manager de spații de birouri de clasă A de mari dimensiuni își dorește să facă economii de costuri în cadrul portofoliului de servicii pentru facilități. Acesta a primit propunerea de a implementa un program de centralizare a deșeurilor și de reciclare pe întregul spațiu de lucru, eliminând în final recipientele de gunoi de la birou.

Această soluție poate genera economii anuale de 750.000 de dolari, lucru care îi surâde managerului. De asemenea, această măsură completează și poziția de sustenabilitate a companiei. Îndepărtarea coșurilor de gunoi din spațiul de lucru imediat promovează o utilizare mai atentă a resurselor și crește procentul de deșeuri sortate corect, care pot fi apoi reciclate.

Dezavantajul: gunoiul centralizat este incomod.

Chiriașii care sunt obișnuiți să-și golească zilnic coșurile de gunoi sunt acum rugați să sorteze, să transporte și să arunce obiectele reciclabile la depozitele de deșeuri în mod corespunzător.

Soluția strategică de comunicare

O soluție este includerea unui plan strategic de comunicare în propunerea de economii de cost, care a fost transmisă înainte de schimbarea operațională. Prin intermediul acestui plan, managerul poate poziționa inițiativa sustenabilă a facilității drept o altă modalitate prin care compania își poate îndeplini obiectivele de responsabilitate socială corporativă.

Prin abordarea persoanei responsabile de comunicarea inițiativelor către ocupanții clădirii cu o serie de povestiri privind sustenabilitatea, vă va ajuta să creață o legătură între impactului individual al fiecărui angajat asupra medului cu angajamentele companiei. Acest lucru ajută la crearea unui sentiment de proprietate și de mândrie care umbrește orice inconvenient creat de implementarea soluțiilor.

Ideea de bază ce trebuie reținută este să comunicați în prealabil.

Comunitatea

Operațiunile nesemnificative din punct de vedere operațional pot fi oportunități puternice de a angaja comunitatea care înconjoară un campus și de a poziționa o companie ca lider sustenabil pe piața lor.

De exemplu, îndepărtarea dăunătorilor este o practică de bază în serviciile de instalații. „Relocarea în siguranță a șerpilor veninoși în mlaștini înconjurătoare” este o nouă modalitate de a descrie același serviciu – și una dintre inițiativele care au dus la recenta obținere a certificări privind conservarea speciilor sălbatice unei mari companii de petrol și gaze naturale.

Atunci când un serviciu tradițional este executat într-un mod care beneficiază viața sălbatică, plantele indigene și / sau reduce consumul de utilități, facilitățile are ocazia să împărtășească această poveste cu organizațiile comunitare și să invite membrii comunității locale să învețe despre practicile lor sustenabile.

Membrii comunității, cum ar fi angajații, pot deveni purtători de cuvânt ai legăturilor de interes public atunci când sunt implicați în povestiri.

Schimbul de rezultate prin ”storytelling”

Fiecare parte interesată în afacere are sau un interes diferit, împreună cu un mediu de comunicare preferat.

În calitate de factori de decizie financiară, managerii și proprietarii de clădiri se așteaptă ca impactul fiscal să fie comunicat la intervale prestabilite atunci când acesta este pe drumul cel bun – și mai devreme dacă inițiativele nu sunt în trend, așa cum era de așteptat. Aceste recenzii sunt cel mai bine completate personal.

Ocupantul clădirii primește frecvent comunicări corporative și poate uita de inițiativa ecologică pe care o citesc în ziua precedentă. Afișarea succesivă a inițiativelor în comunitate (gândiți-vă să utilizați bannere sau postere) va păstra conversația în jurul inițiativei pozitive și va menține angajamentul.

Comunicarea cu mass-media locală și invitarea membrilor presei și a comunității pentru a vedea practicile de sustenabilitate în acțiune poate fi considerat ca un raport de responsabilitate socială corporativă. După ce i-ați invitat, păstrați vizitatorii în temă prin intermediul platformelor de social media, prin actualizări ale site-urilor web și prin rapoarte de progres transmise către mass-media locală.

Scopul final al stroytelling-ului strategic al sustenabilității și al raportării rezultatelor înseamnă a avea mai multă grijă față de persoanele care lucrează în aceste facilități, al impactului pozitiv asupra comunităților în care operează compania și crearea în mod activ a soluțiilor ecologice care să ne ajute planeta.

Pregătirea mijloacelor de comunicare pentru fiecare public în parte va asigura implementarea cu succes a noilor inițiative.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here