Cu toate că este un domeniu plin de potențial, industria curățeniei are, de asemenea, cei mai pretențioși clienți. De fapt, un antreprenor tipic din domeniul serviciilor de curățenie poate pierde până la 55% din clienții săi la un moment dat, dacă serviciile lor nu reușesc să răspundă așteptărilor. În plus, concurența poate fi acerbă, cu peste 917.000 de întreprinderi specializate în serviciile de curățenie doar în Statele Unite, toate încercând să concureze pentru aceiași clienți. Mai mult decât atât, asigurarea poate fi costisitoare, deoarece industria sanitară înregistrează una dintre cele mai ridicate rate de accidente de muncă, potrivit Biroului Muncii.

Astfel, o soluție pentru această problemă o reprezintă utilizarea roboților.

Iată care sunt 6 dintre companiile care produc roboți de îngrijire și curățare a podelelor comerciale în ziua de astăzi:

Brain Corp

 

Sursa: Brain Corp

Înființată în 2009, compania start-up din San Diego, Brain Corp, a obținut finanțări de 125 milioane dolari până acum, pentru dezvoltarea de software-uri bazate pe inteligență artificială pentru curățarea podelelor comerciale, cum este și BrainOS, care poate fi folosit pentru roboți de curățenie. Brain Corp lucrează momentan la un proiect numit EMMA (Enabling Mobile Machine Automation). Acesta este, practic, un sistem de navigație AI care este capabil să automatizeze o gamă largă de echipamente de clasă comercială – totul de la mașini industriale de curățare a podelei până la echipamente medicale și stivuitoare. Testat inițial în magazinul alimentar Jimbo’s din San Diego, software-ul va curăța în curând magazinele Walmart din Statele Unite.

Așteptați-va  ca robotul de curățare a podelelor să aibă încorporați avea algoritmi de rutare, conectivitate 4G LTE, senzori și camere de luat vederi. Unul dintre investitorii Brain Corp este Softbank, o companie care își dezvoltă, de asemenea, propriul robot care aspiră podele.

SoftBank

 

Sursa: SoftBank

Aproape toată lumea este familiarizată cu numele conglomeratului Tokyo SoftBank, o companie care aruncă sume de sute de milioane de dolari în aproape orice domeniu. De asemenea, aceștia au dezvoltat și Whiz, un robot de curățare proiectat special pentru a aspira podelele deja curățate ale spațiilor comerciale. Acest proiect a fost realizat în colaborare cu Brain Corp. Luând în considerare lipsa cronică a forței de muncă din Japonia, SoftBank se așteaptă ca Whiz să fie soluția perfectă pentru această problemă, mai ales că japonezii au încă reticențe în ceea ce privește angajarea lucrătorilor imigranți. După Pepper, un robot umanoid vorbitor, lansat în 2014, acest robot arată puțin mai puțin uman.

Potrivit Nikkei Review, Whiz poate aspira 1,500 de metri pătrați în trei ore, deplasându-se pe un traseu pe care un om trebuie sa i-l arate o singura dată. Totodată, robotul a fost instruit să evite obstacole neașteptate, cum ar fi oameni care se apleacă. Softbank intenționează să ofere spre închiriere robotul de curățenie pentru aproximativ 25.000 de yeni (222 USD) pe lună, începând cu prima parte a anului 2019, piețele de peste mări fiind vizate până la sfârșitul anului 2019.

Kärcher

 

Sursa: Karcher

Kärcher este o companie germană care operează în întreaga lume, având 10.000 de angajați, și fiind considerată un lider de piață mondială în tehnologia de curățare. Aceștia au reușit să-și dezvolte propria platformă robotică de curățenie, numită Karcher Intelligent Robotic Applications sau KIRA. Potrivit Kärcher, KIRA a fost construit într-o manieră „extrem de flexibilă și orientată spre cerere”, fiind dotat cu un sistem multisenzor care asigură siguranța oamenilor și a proprietăților din jurul acestuia. Robotul pe care îl vedeți mai jos este KIRA B 50, un echipament profesional de spălat și uscat, care marchează începutul unei game complete de mașini de curățat autonome pe care compania intenționează să o întreprindă.

Robotul este echipat cu sistem de urmărire GPS și transmisie de date mobile, pentru a furniza date de analiză, precum și pentru a trimite notificări text utilizatorilor săi. După ce a fost efectuată curățarea sau completarea unor task-uri de ”om de serviciu”, KIRA va reveni automat la stația de andocare unde își va curăța rezervorul, va scurge apa murdară, își va reîncărca bateriile și va umple rezervorul cu apă proaspătă.

Avidbots

Sursa: Avidbots

Înființată în 2014, compania Avidbots a obținut finanțare de 3 milioane de dolari pentru a dezvolta robotul Neo, un echipament profesional care utilizează camere 3D, navigație AI, senzori și lasere pentru curățarea podelelor din întreaga lume. De asemenea, siguranța este una dintre preocupările primordiale ale acestui robot, deoarece vine cu funcții cum ar fi tehnologia de evitare a coliziunilor, un zgomot redus de 72 dBA, un buton e-stop, bare de protecție și clapete și lămpi de avertizare.

Compania s-a extins rapid cu o rețea de servicii globale care acoperă America de Nord și de Sud, Europa, Orientul Mijlociu și Asia Pacifică. Dacă treceți prin aeroporturi din întreaga lume, puteți vedea că este folosit în locuri precum Aeroportul Changi din Singapore sau Aeroportul Paris Charles de Gaulle din Franța. Device-urile au ajuns deja la cea de-a opta generație, ca căror producție are loc la sediul companie din Canada, o fabrică industrială de 40.000 de metri pătrați care include și un centru de cercetare și dezvoltare, unde mai mult de 80 de angajați dezvoltă portofolii pentru roboții de curățenie din ziua de astăzi.

A & K Robotics

Sursa: University of British Columbia

Înființată în 2015, compania A & K Robotics din Vancouver a primit prin finanțare o sumă nedezvăluită pentru a dezvolta un modul de automatizare care convertește mașinăriile de curățat manual în roboți autonomi. Înființată de câțiva studenți de la Universitatea British Columbia (UBC), această firmă a pornit ca un proiect pilot în cadrul facultății, inițiativă ce a condus la încheierea unor contracte reale cu Aeroportul Internațional Vancouver. Soluția este deosebit de atractivă, deoarece constă într-un modul de automatizare care este atașat la partea superioară a dispozitivului de curățare automată a pardoselilor.

Odată activat, modulul va transforma mașinăria într-un scruber de podea robotizat. După ce sa efectuat curățarea, robotul va trimite un text custodelului aflat la datorie, care va fi responsabil de sarcini precum reîncărcarea mașinii și reumplerea rezervorului.

Taski Intellibot

Sursa: Taski Intellibot

Înființată în 1985, această companie privată cu sediul în afara orașului Portland, Oregon, pretinde a fi lider mondial în producția de mașini de curățat podele comerciale. Aceasta a fost de fapt achiziționată în 2015 de către o altă companie numită Diversey, care, la rândul său, a fost achiziționată de Bain Capital în 2017. Asta înseamnă că nu putem sa știm cu siguranță cât de valid este termenul „lider mondial”, însă mașinile lor arată cu siguranță promițătoare, fără a menționa faptul că acestea că pot reduce costurile forței de muncă cu până la 85% fără a compromite calitatea.

Aceste mașinării de curățat hands-free pot funcționa în întuneric, reducând emisiile de carbon și economisind bani pe aer condiționat și pe lămpi. Ele reprezintă, de asemenea, o soluție de curățare ecologică, care utilizează în medie cu 85% mai puțină soluție de curățat pe fiecare tură, lucru pe care îl raportează zilnic unui server central care furnizează o mulțime de date mari care pot fi prelucrate mai târziu.

Concluzii

Având în vedere faptul că forța de muncă reprezintă aproximativ 80% din costurile de curățare a podelelor comerciale, vă puteți imagina cât de tentanți sunt acești roboți de curățenie pentru industrie. Iar dimensiunea pieței adresabile totale asigură faptul că o mulțime de companii pot concura în acest spațiu. Printre primele companii care și-au anunțat deja intenția de a utiliza roboți de îngrijire a podelelor cu capacități AI este gigantul american din domeniul retail-ului, Walmart. Aceștia vor implementa roboții în sute de magazine din SUA, până la finalul lunii ianuarie 2019

O cercetare a Biroului Național de Cercetări Economice arată că între 1990 și 2007, adăugarea unui robot la staff-ul de curățenie a redus ocuparea forței de muncă în Statele Unite cu 5,6 lucrători.

Totuși, munca în salubritate nu este chiar una dintre prioritățile pentru marea majoritate a tinerilor, iar asta înseamnă că implementarea echipamentelor inteligente, precum roboții prezentați în articol reprezintă una dintre abordările pentru a combate viitorul deficit de personal cu care industria se va confrunta în curând, luând în considerare expansiunea sa. De asemenea, cei care obișnuiau să lucreze ca și spălători de podele, pot să treacă la desfășurarea unor activități cu valoare adăugată mai mare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here