Articol apărut în ediția tipărita FM Magazin Noiembrie 2018, versiunea digitală aici:

Facility Focus: Client perspective

Faceți o scurtă descriere a experienței dvs profesionale.

Activez de 13 ani în industria petrolului și gazelor, în centrul de servicii care în prezent se numește OMV Petrom Global Solutions SRL. Mi-am început activitatea ca Asistentă în zona de Planificare Bugete și Controlling și am evoluat astfel încât, în prezent, conduc departamentul de Business Support Services din cadrul CREM (Corporate Real Estate Management), care asigură grupului OMV Petrom un volum considerabil de servicii de arhivare, registratură, călătoriile colegilor în interes de serviciu, aprovizionare cu materiale de birou, service desk intern, call center extern și servicii de catering.

Vă mai amintiţi cum a fost prima zi de lucru în OMV Petrom?

Îmi amintesc că am fost tare încântată de faptul că urma să am propriul loc de muncă, pe care îl vedeam extrem de sofisticat din punct de vedere al amenajării, fiind într-un spațiu open space, precum și din perspectiva posibilității de a interacționa cu foarte mulți oameni.

Pe parcursul evoluției carierei dvs, care au fost cele mai frumoase, dar și cele mai provocatoare momente pe care a trebuit să le întâmpinați?

Îmi place ceea ce fac și acest lucru contează enorm în activitatea de zi cu zi. Încerc să găsesc mereu partea pozitivă a lucrurilor și să mă bucur, împreună cu colegii mei, de satisfacția rezultatelor muncii noastre.

Pe de altă parte, unele din cele mai frumoase momente au fost și sunt, cele pe care le petrec alături de echipă într-un mediu informal, dincolo de responsabilitățile de la birou, unde suntem prieteni și ne bucurăm de timpul petrecut împreună.  

Provocări vin zilnic, având în vedere domeniul în care activăm, dar dacă ar fi să mă uit în urmă constat că ne-am dezvoltat extraordinar de mult, aplicații/sisteme de comandă servicii/produse, facturare în numele furnizorului, procese automatizate, pecum și calitatea serviciilor care a crescut de la an la an.

Ce reprezintă departamentul CREM pentru OMV Petrom?

CREM este esențial pentru buna funcționare a companiei, asigurând logistica necesară pentru mii de colegi din Petrom City și din țară. Practic este un centru de servicii specializat în domeniul de imobiliare, facility services, gestiune parc auto, servicii transport și servicii conexe spațiilor de birouri.

Care din serviciile oferite de departamentul dvs vă încântă cel mai mult și de ce?

Fiecare serviciu este unic în felul lui și sunt foarte mândră că asigurăm o varietate atât de mare de servicii. Cel mai mult mă încântă faptul că le oferim colegilor noștri cele mai bune și sigure condiții de a-și desfășura activitatea. Trăim vremuri dinamice, când totul trebuie făcut cât mai practic și eficient, iar noi suntem aici pentru a facilita acest lucru.

Știm că departamentul dvs se ocupă, printre altele, și cu furnizarea serviciilor de catering oferite către angajații OMV Petrom. Cum gestionați acest serviciu pentru a fi siguri de rezultate excepționale?

Siguranța alimentară este pe primul loc. Astfel, există o planificare și un audit foarte riguros în acest sens, calitatea fiind monitorizată permanent și raportată la cel mai înalt nivel. Apoi, menținem o legătură foarte strânsă cu prestatorul efectiv al serviciilor de catering, pentru a ne asigura că angajații noștri beneficiază de cele mai bune servicii. Tot în acest scop, încurajăm mult comunicarea cu clienții / angajații noștri. Feedback-ul lor este valoros pentru noi, de aceea îl colectăm în  mai multe moduri, fie direct, la fața locului, fie prin chestionare de feedback organizate regulat.

Cât de receptivi sunt angajații dvs atunci când trebuie să luați o măsură de schimbare urgentă, de exemplu redecorarea zonei de servire a mesei, introducerea de noi tehnologii?

Deoarece vorbim de aproximativ 2.300 de clienți zilnic în cantinele OMV Petrom din București și din țară, orice schimbare trebuie foarte bine planificată și comunicată. De exemplu, am renovat cantina din sediul central Petrom City (1.600 de clienți zilnic), iar timp de 4 săptămâni cantina nu a mai fost funcțională. Acest episod a reprezentat o experiență unică din toate punctele de vedere.

A presupus un efort cumulat al mai multor echipe, din mai multe departamente. Gândiți-vă că, timp de 8 ani, oamenii erau obișnuiți cu cantina și faptul că le asigura zilnic o varietate diversificată de meniuri. De aceea, planificarea până în cel mai mic detaliu a întregului proiect a fost esențială. Comunicarea s-a făcut din timp și într-un mod clar, s-au găsit soluții alternative temporare, s-au asigurat spațiile necesare, în timp ce lucrările de renovare s-au desfășurat cu minimum de discomfort pentru colegii noștri.

Care este viziunea dvs, atunci când vine vorba despre catering inovativ?

“Tehnologie digitală transpusă serviciilor oferite. De la a comanda serviciile până la feedback, monitorizare și raportare, totul într-un click”, cam așa aș traduce direcția în care mergem.

În cadrul companiei noastre, cantina Petrom City este un exemplu de catering inovativ, fiind unul dintre cele mai mari spații de luat masa din țară și care beneficiază de echipamente de gătit de ultima generație.

În opinia dvs, care este cea mai bună metodă de a menține o relație motivantă cu colegii de breaslă?

Cred cu tărie că onestitatea, empatia și puterea de a asculta sunt aspectele care consolidează o relație de lungă durată pe toate planurile.

Cum vă petreceți timpul liber?

Cât mai aproape de familie, de fetița noastră, care în acest moment are 2 anișori și care reprezintă universul întregii familii. Astfel ne bucurăm de lucruri mărunte, prin joacă și plimbări. 

Ce hobby-uri aveți?

O să sune standard, dar ador călătoriile, îmi place să vizitez și să descopăr cât mai multe locuri, să îmi încarc bateriile din locurile minunate pe care ni le oferă această lume.

De asemenea, îmi place să pictez, deși nu prea îmi mai găsesc timp pentru această activitate, dar cred că, tot fetița mea mă va ajuta să îmi redescopăr această pasiune. 

Ce părere aveți despre inițiativa FM Magazin de a contacta beneficiarii serviciilor de Facility Management pentru a cere opinii despre cum evoluează lucrurile în organizația lor?

Trebuie să recunosc că nu aveam cunoștință de existența unui portal care să adune în același spațiu, informații relevante din domeniul Facility Managementului, începând de la evenimente dedicate pe acest sector, interviuri, trend-uri în domeniu și foarte interesant, chiar și o secțiune dedicată celor care doresc să aplice pentru un job în această industrie. Această platformă are scopul de a ne aduce împreună și vă felicit pentru această inițiativă unică de pe piață. Împărtășind experiențele de succes putem evolua și dezvolta în același timp.

Vă mulțumesc pentru ocazia pe care mi-ați oferit-o și, vă mărturisesc, că mi-am propus să vă urmăresc îndeaproape.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here