În cazul în care sunteți în căutarea unei noi metode inovatoare de a vă simplifica următorul proiect de construcție, luați în considerare implementarea dispozitivelor de virtuală sau de realitate augumentată, două dintre cele mai recente tehnologii pe care arhitecții și companiile de construcții le utilizează pentru a câștiga avantajele în fața concurenților și pentru a atrage noi clienți.

Realitatea virtuală (VR), augmentată (AR), realitatea mixtă și camerele de 360 ​​de grade devin tot mai prezente pe piața imobiliară, permițându-le utilizatorilor să experimenteze digital un spațiu înainte de a-l transforma – economisind atât timp cât și bani pentru toată lumea.

Deși toate tehnologiile menționate sunt similare, ele au câteva diferențe notabile.

Ce este realitatea virtuală?

Realitatea virtuală funcționează prin transportarea utilizatorului într-o lume digitală, care este explorată și cu care se poate interacționa prin intermediul unor dispozitive senzoriale, precum headset-ul Oculus Rift.

Astfel, tehnologiile VR, cum ar fi software-ul Model Building Information (BIM), le oferă arhitecților o înțelegere mult mai bună a proiectelor și planurilor de design, ceea ce la rândul lor îi ajută să obțină rezultate mai bune, dar și o colaborare și o comunicare mai bună cu clienții.

Randările virtuale sau simulările generate de calculator ale unui mediu nu numai că ajută la eficientizarea procesului de proiectare, ci pot fi folosite și în moduri unice de clienți în toate fazele unui proiect, susțin specialiștii de la Oculus. Pe lângă accelerarea procesului de proiectare, randările de realitate virtuală servesc ca un model de date digital pentru caracteristicile unui proiect, inclusiv geometria 3D, date secvențiale 4D în raport cu timpul și fazele de construcție sau chiar date privind costurile.

Realitatea virtuală vs. realitatea augmentată

Realitatea augmentată poate oferi, de asemenea, rezultate similare în ceea ce privește economia de timp și costuri. Aceasta îmbină mediul înconjurător din lumea reală cu imagini virtuale, direct pe ecranul dispozitivelor. Industria HVAC este un sector specific care cuprinde atât tehnologia VR, cât și pe cea AR.

Realitatea Augumentată poate analiza layout-urile și design-urile uui spațiu și poate chiar să prezică probleme înainte de începerea oricăror activități, permițând ca acestea să fie rezolvate chiar înainte de a începe lucrările fizice de construcție, explică cei de la McCarthy Building Companies, Inc. De asemenea, de exemplu, în timpul unor lucrări de renovare, poate fi greu pentru oameni să-și imagineze cum va arăta noul mobilier, unde vor fi amplasați pereții sau în ce culoare urmează să fie vopsiți. Cu ajutorul tehnologiei AR, contractorii pot evidenția noi caracteristici într-un spațiu real, permițând designului să prindă viață, în timp real, chiar în fața clienților. Tehnologia AR poate depista, de asemenea, orice neregulă chiar înainte de începerea construcției sau pe parcursul lucrărilor.

Smart reality este o aplicație pe care proprietarii de clădiri, administratorii facilităților și companiile de construcții o utilizează pentru proiectele lor. Aplicația gratuită le permite utilizatorilor să meargă prin interiorul modelelor BIM cu ajutorul realității augmentate și să inspecteze detalii în 3D cu ajutprul tehnologiei VR.

Camerele cu ungiuri de 360 de grade

Camerele video ce capturează imagini la 360 ​​de grade sunt unele dintre cele mai populare instrumente cu ajutorul cărora utilizatorul poate vedea și împrejurimile din viața reală. Specialiștii din domeniu susțin că, în general, conținutul media la 360 de grade este prima experiență ”VR” imersivă pe care omul de rând o experimentează.

Principala diferență dintre camerele de 360 grade și dispozitivele VR sau AR este aceea că o cameră de 360 grade oferă înregistrări reale ale unui spațiu (oferind o perspectivă la 360 de grade), în timp ce imaginile VR și AR sunt simulate și permit spectatorilor să interacționeze cu decorul pe care îl văd.

Simplu de utilizat și la prețuri accesibile, camerele-360 oferă opțiuni facile de a împărtăși audienței întreg mediul înconjurător al utilizatorului în timp real.

Pe piață există numeroase opțiuni de astfel de dispozitive, care sunt fie de sine stătătoare, fie pot necesita instalarea unei aplicații pentru a putea fi utilizate. Printre cele mai populare astfel de camere se numără Vuze XR Dual VR, Samsung Gear sau Ricoh Theta 360.

Date digitale pentru scopuri profesionale

Dacă intenționați să implementați realitatea virtuală sau augmentată, împreună cu imagini capturate la 360 ​​de grade, pentru următorul proiect de construcție, experții recomandă colectarea și salvarea tuturor datelor digitale legate de proiect.

Astfel, o modalitate de a reutiliza randările de realitate virtuală după ce s-a încheiat procesul de design este integrarea acestora în strategia globală de marketing a proiectului. Aceasta este o tactică foarte bună pentru proprietarii de clădiri dea atrage și a păstra chiriașii, deoarece materialele tipărite cu imagini ale randări 3D pot fi utilizate pentru a menține actualii chiriași informați privind procesul de construcție, atrăgând în același timp și potențiali noi chiriași.

De la primele etape ale construcției până la întreținerea clădirii odată ce aceasta a fost finalizată, noile tehnologii le permit utilizatorilor să inspecteze pe deplin mediul înconjurător din orice unghi își doresc. Realitatea virtuală, realitatea augumentată și alte tehnologii conexe pot oferi un avantaj digital în procesul de atragere a clienților, pe care mediile tradiționale de marketing și informare nu au putut să îl asigure, făcând rezultatele finale ale proiectelor mai puțin surprinzătoare și mai satisfăcătoare pentru toată lumea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here