Încrederea, coeziunea socială și schimbul de informații sunt factorii cei mai predispuși la daune atunci când oamenii lucrează în mediul virtual, arată un studiu bazat pe 750 de lucrări academice, realizat în numele Advanced Workplace Institute (AWI), un organism global de management la locul de muncă. Cercetarea avertizează că, deoarece organizațiile adoptă rapid ideea lucrului la domiciliu drept răspuns la pandemia COVID-19, fără un management activ pentru a răspunde schimbărilor în muncă, dinamica echipei este în pericol, având un efect negativ, atât asupra fericirii, cât și performanței angajaților.

AWI s-a asociat cu Center for Evidence Based Management, o rețea globală de academicieni de top, pentru a analiza toate cercetările academice relevante. Prin acest parteneriat au fost cercetate 35 de studii primare și 10 meta-analize (pe care ei înșiși s-au bazat pe 715 studii originale), pentru a putea produce un raport privind munca la distanță, numit Managing the Virtual Workforce, care este acum disponibil pentru membrii AWI.

Raportul are șase concluzii principale:

1. Munca desfășurată separat are un impact asupra dinamicii echipei, a frecvenței și a calității comunicațiilor, a nivelului de consens și al conflictelor, precum și a cantității și a calității interacțiunii sociale. Toate acestea influențează performanța echipelor și rezultatele pe care le generează.

2. Lucrul virtual de succes necesită o înțelegere a diferențelor pe care oamenii le întâmpină, în comparație cu lucrul de la birou. Pentru a evita deteriorarea performanței echipei și a comunității, oamenii trebuie să răspundă la aceste diferențe și să găsească modalități alternative de a opera.

3. Echipele virtuale eficiente sunt determinate de puterea stărilor lor sociale și cognitive – adică, gradul în care sunt coezive din punct de vedere social, au încredere reciprocă, operează într-un climat sigur din punct de vedere psihologic și împărtășesc liber abilitățile, experiența și cunoștințele.

4. În timp ce toți factorii se interconectează, încrederea și comunicarea stau la baza coeziunii, supravegherii, comunicării, schimbului de competențe și cunoștințe, relațiilor de muncă și a performanței echipelor virtuale.

5. Încrederea, coeziunea socială și schimbul de informații par a fi cele mai potențial vulnerabile la daune, atunci când oamenii lucrează în mediul virtual, iar acești factori trebuie înțeleși în mod conștient și gestionat activ – nu pot fi lăsați la voia întâmplării.

6. În echipele virtuale, există potențial ca toată lumea să fie un lider – angajații de la domiciliu răspund bine la stiluri de management mai transformaționale. Aceasta implică crearea unei structuri puternice a echipei, abilitarea și îndrumarea echipei, implicarea lor în dezvoltarea obiectivelor grupului și sprijinirea acestora în reflectarea activă asupra luării deciziilor și a rezultatelor.

Membrii AWI au remarcat că organizațiile la nivel mondial s-au adaptat rapid la nevoia că majoritatea forțelor de muncă să poată lucra de acasă. Cu toate acestea, experții avertizează că acum este abia începutul, în ceea ce privește revoluția la locul de muncă pentru multe organizații, precizând că aceștia vor trebui să își schimbe strategiile de management pentru a se asigura că echipele pot funcționa la fel de bine, de acasă, așa cum au făcut-o și la birou.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here