Experții din domeniu preconizează nivelul de adopție a vehiculelor electrice va crește exponențial în SUA în următorii doi ani. BloombergNEF se așteaptă ca EV-urile (Electric Vehicles) să ocupe 60% din piața de vânzări a vehiculelor din SUA până în 2040. Numeroase companii din industria automotive deja debutează variante electrice ale unora dintre cele mai cunoscute modele ICE (motor cu ardere internă) ale lor, precum Ford F150 sau Jeep Wrangler, iar lumea startup-urilor EV dă naștere tot mai multor rivali pentru Tesla, precum Rivian și Bollinger.

Totuși, problema pe care trebuie să o rezolve, mai devreme sau mai târziu, toți managerii de facilități este ce vor face atunci când ocupanții își lasă mașinile electrice în parcările lor și vor să și le încarce?

În prezent, încărcarea EV este adesea oferită ca un serviciu gratuit pentru utilizator. Stațiile de încărcare sunt relativ ieftine, iar montarea câtorva într-un loc proeminent oferă ”credibilitate ecologică” facilităților, și totul în schimbul unei creșteri relativ mici a cheltuielilor cu energie electrică. Oferirea serviciului de încărcare gratuită evită, de asemenea, dificultatea de a descoperi mecanismele de răscumpărare.

Toate aceste lucruri sunt în regulă atunci când aveți în parcate doar câteva vehicule electrice, însă, ce se întâmplă când este vorba de un sfert sau jumătate din totalul vehiculelor din parcarea facilității dumneavoastră?

Un procent mare de angajați cu mașini electrice care își încarcă vehiculul la locul de muncă generează mai multe provocări pentru facilitățile comerciale, după cum a subliniat și un studiu realizat de Rocky Mountain Institute (RMI). Presupunând că o instalație are la dispoziție infrastructura necesară pentru a încărca mai multe EV-uri simultan, o provocare evidentă este cine plătește pentru toată energia electrică. În plus, RMI subliniază că EV-urile care sosesc la un loc de muncă vor fi puse la încărcat dimineața, când se vor alimenta și alte sisteme. Acest lucru ar putea duce probabil la taxe de cerere maxime, care altfel nu ar exista.

Sigur, managerii de facilități ar putea evita aceste probleme, limitând numărul de stații de încărcare și amplasându-le la o distanță destul de mare una față de cealaltă. Dar, pe măsură ce EV-urile devin noua normă, șoferii se vor aștepta că pot să îți încarce mașinile acolo unde își petrec o bună bucată din zi: la serviciu. În plus, mai multe municipalități includ cerințe minime de infrastructură EV în codurile lor de construcție. În Boulder, de exemplu, 10% din locurile de parcare ale unităților comerciale trebuie să fie capabile de încărcare EV.

RMI propune trei strategii de prim rang pentru a ajuta facilitățile comerciale să beneficieze de boom-ul EV, fără să cauzeze o creștere foarte mare a facturilor de utilități.

Primul pas este submetrarea stațiilor de încărcare EV, astfel să le ofere managerilor de facilități datele necesare pentru a avea o conversație cu clienții sau angajații lor. A doua strategie este de a gestiona procesul de alimentare cu ajutorul unor stații de încărcare inteligente, care pot muta operațiunile de alimentare într-un interval orar în care consumul de energie este mai redus, contribuind la aplatizarea încărcăturii din instalație. Și, în cele din urmă, stațiile de încărcare ar trebui să fie încorporate în sistemul de gestionare a clădirii, pentru a adăuga funcții de control suplimentare.

Totuși, o strategie care nu este discutată de RMI este aceea că EV-urile sunt o modalitate excelentă de a absorbi excesul de energie solară și eoliană. Unii producători realizează stații de încărcare EV individuale, care au panouri solare la bord. Alți producători confecționează stații mobile de încărcare a vehiculelor, în esență baterii mari pe roți. Acestea ar putea fi încărcate la orele de vârf și pot fi transportate direct la vehicului care are nevoie de alimentare, permițând astfel unei facilități să ofere servicii de alimentare EV, fără a fi nevoie de instalarea unor stații de încărcare fixe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here