O serie de statistici recente arată că o persoană obișnuită petrece 90.000 de ore la muncă de-a lungul vieții. Pentru mulți oameni, asta înseamnă zeci de mii de ore stând la un birou sau îndeplinind un fel de sarcină în interiorul unei clădiri.

 

În timp ce casele ”smart” sunt cele care atrag titlurile ziarelor, clădirile inteligente sunt la fel de, dacă nu mai importante, în funcție de timpul pe care îl petrecem în spații comerciale, instituționale și industriale și cantitatea de spațiu pe care aceste facilități o ocupă în orașele și comunitățile noastre.

 

Lansat la sfârșitul anului 2018, Studiul Global IoT de la IDC a raportat că 46,5 la sută dintre companiile australiene au implementat cel puțin o soluție Internet of Things (IoT) și intenționează să-și extindă sistemele în viitor. Acest procent este dublu față de companiile care foloseau soluții IoT în urmă cu doar cinci ani. Acest lucru dovedește că Australia este dispusă și capabilă să implementeze noi tehnologii pentru a îmbunătăți confortul și productivitatea, pentru reduce consumul de energie sau alte utilități și pentru a reduce cheltuielile de exploatare zi de zi.

 

Nenumărate evoluții tehnologice sunt în proces de definire a modului în care administratorii instalațiilor și activele lor vor funcționa în viitor, iar multe dintre ele se aliniază a trei tendințe cheie care au dobândit un impuls substanțial și sunt în proces de a fi extinse pentru o utilizare mai largă.

 

Întreținere predictivă și digitalizată

 

După ce clădirile pot fi conectate la o scară mai largă, este posibil să extragem date și mapăm un model digital al clădirii pentru a înțelege mai bine modul în care funcționează facilitatea. Un ”geamăn digital” este un model cibernetic sau „avatar” de active, procese și sisteme fizice, care este utilizat pentru a optimiza operațiunile și întreținerea. În plus, prin diferite tehnici, defecțiunile sau întreruperile posibile pot fi prevăzute și problemele rezolvate înainte de a se întâmpla sau a putea cauza pagube mai mari pe o scară mai largă.

 

Acest lucru este posibil datorită capacității de a colecta, integra și analiza date într-un mod semnificativ. Partea cea mai bună este că aceste capacități pot fi implementate fie într-o singură clădire, fie în întregul portofoliu de facilități al unei organizații, permițând un control mai mare asupra tuturor operațiunilor.

 

Operațiuni scalabile

 

Pe măsură ce așteptările pentru clădiri cresc, mai multe departamente, cum ar fi IT și HR, sunt responsabile de a acorda atenție și de a da prioritate operațiunilor clădirii.

 

Rolul unui manager de facilități nu mai este doar de a veghea un monitor într-o încăpere din colțul clădirii. Acum, tehnologiile au interfețe avansate și oferă experiențe intuitive și fluxuri de lucru care le permit factorilor de decizie cheie și altor angajați să adune informațiile și îndrumările de care au nevoie pentru a executa serviciul în mod eficient și pentru a lua decizii mai inteligente.

 

Hardware inteligent

 

Hardware-ul nu va dispărea. Oricât de transformator poate fi software-ul, hardware-ul va avea întotdeauna un rol important de jucat. În clădiri, vedem îmbunătățiri specifice hardware-ului în domenii precum HVAC, securitate și siguranță împotriva incendiilor.

 

Atunci când este împuternicit, acest hardware are capacități de calcul avansate, conectivitate wireless mai mare și capacitatea de a desfășura activități ”edge”, inclusiv analize de date.

 

Capabilitățile hardware-ului edge îmbunătățește aplicațiile avansate precum edge to cloud. După ce conectați sistemele din clădire la cloud, este vorba doar de vizibilitate. Alte avantaje includ accesibilitatea de oriunde, upgrade-uri ușoare și integrarea datelor, informații despre date, plus aplicații care permit desfășurarea mai eficientă a operațiunilor.

 

Dincolo de macro-tendințe

 

În mijlocul tuturor acestor evoluții tehnologice se află omniprezenta și foarte importanta nevoie de securitate cibernetică. Conectivitatea crescută și colectarea de date reprezintă un potențial crescut de scurgeri de date și breșe de securitate. Când sistemele sunt legate în rețea și sunt conectate, soluțiile de cibersecuritate trebuie să fie implementate și mereu pregătite să reducă riscul sau să îmbunătățească timpul de recuperare în cazul în care apar probleme sau potențiale atacuri.

 

Întreținerea proactivă, configurația sigură, pregătirea pentru incidente și consultanța sunt toți factorii importanți care formează ciclul de viață matur al cibersecurității, adăugând straturi sporite de protecție și punând în aplicare cele mai bune practici pentru clădirile inteligente și evoluțiile lor permanente.

 

Deși aceste tendințe ajută la o abordare generală în ceea ce privește eficiența și economiile pe termen lung, fiecare clădire este unică în ceea ce privește modul în care este proiectată, cum este utilizată și cum se schimbă. Cu toate acestea, există constante. Fiecare clădire are nevoie de agilitate, viteză și adaptabilitate. Este important să implementați în continuare tehnologiile IoT pentru a utiliza datele care pot fi colectate din clădirile inteligente, permițând afacerilor să aprofundeze în analiză și să crească eficiența operațională și câștigurile de productivitate, asigurând în același timp un nivel bun de protecție.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here