Sectoarele de construcții, imobiliare și cele conexe au contribuit în mod esențial la economia EAU de-a lungul anilor. Tranzacțiile de proprietăți din Dubai au ajuns la o valoare totală de aproximativ 44,1 miliarde de dolari (AED162bn) doar în primele nouă luni ale anului 2018. De asemenea, proiectele de infrastructură, cum ar fi, Metroul din Dubai, care sărbătorește cea de-a 10-a aniversare în 2019, au contribuit și ele foarte mult la economia Emiratelor. De exemplu, de la înființarea sa în 2009, Metroul Dubai a dus la beneficii în valoare de 18 miliarde dolari (AED66bn) până în 2016, potrivit unui studiu publicat în septembrie de Reading’s Henley Business School.

În continuare, vă vom prezenta o listă cu proiectele care au ajutat cel mai mult la stimularea economiei Emiratelor Arabe Unite, a standardului de viață și a unității de afaceri. De asemenea, vor fi prezentate și o serie de proiecte care sunt în curs de dezvoltare și care au fost concepute pentru a transforma viitorul națiunii. Această listă nu este prezentată într-o anumită ordine:

1. Burj Khalifa

Nu numai cea mai înaltă clădire din lume, ci și cea mai înaltă structură produsă vreodată în istorie, Burj Khalifa este o operă uimitoare de inginerie care pur și simplu umbrește orice altă construcție ridicată vreodată.

Chiar și în cadrul orizontului bogat al Dubaiului, cu mulțimea sa de zgârie-nori care învecinează două secțiuni distincte ale Sheikh Zayed Road, Burj Khalifa iese în evidență – în special în timpul nopții, când oferă fundalul celebrului spectacol de fântâni arteziene de la baza sa.

De asemenea, milioane de spectatori din întreaga lume urmărec anual spectacolul de artificii de la Burj Khalifa, care a intrat și în Guinness World Record Book, organziat ăn fiecare Revelion. Mai mult, în anul 2018, în timpul Cupei Mondiale Fifa, Burj Khalifa s-a transformat și în cea mai mare tabelă de scor din lume.

Încă de la inaugurarea sa, clădirea a spart numeroase recorduri mondiale, printre care: cea mai înaltă clădire din lume, cea mai înaltă structură liberă din lume, cel mai mare număr de etaje din lume, cel mai înalt etaj ocupat din lume, cea mai înaltă punte de observare în aer liber din lume , ascensorul cu cea mai lunga distanta de călătorie din lume, cel mai înalt ascensor de serviciu din lume, piscina amplasată la cea mai mare înălțime din lume (etajul 76).

Deși în mod normal durează aproximativ o zi pentru a muta o macara turn dintr-un șantier standard, au fost necesare patru luni pentru a scoate cea mai mare macara de pe șantierul Burj, la sfârșitul fazelor principale de construcție. Contractorii au trebuit să construiască o serie de macarale, fiecare mai mică decât ultima, pentru a le elimina sistematic din clădire.

2. Louvre Abu Dhabi

Louvre Abu Dhabi, la care au început lucrările în noiembrie 2017, este unul dintre cele mai importante proiecte care se dezvoltă în prezent pe teritoriul EAU. În anul 2013, contractul pentru lucrările de contrucție a primei faze a proiectului Muzeului Louvre Abu Dhabi a fost acordat unei societăți mixte conduse de Arabtec, care a inclus companiile Construction San Jose SA și Oger Abu Dhabi LLC, secția fiind finalizată un an mai târziu.

În timpul unui turneu de presă pe 7 noiembrie 2017, Manuel Rabaté, directorul Louvre Abu Dhabi, și-a împărtășit amintirile legate de construcția clădirii în ultimul deceniu.

„Am avut unele dureri și niște plăceri în proiect”, a spus el în timpul unui discurs. „Îmi amintesc că în 2009 pentru ceremonia de începere a lucrărilor am fost o delegație completă în nisipul insulei Saadiyat și căutam centrul matematic al cupolei înainte de a începe. Îmi amintesc când tot acest loc a fost umplut cu schele și acum cupola plutește deasupra noastră”, a mai spus acesta.

3. Warner Bros Abu Dhabi

Warner Bros World Abu Dhabi, proiect a cărui valoare a fost estimată la 1 miliard de dolari (AED3,67 miliarde), a fost deschis pe Insula Yas, în data de 25 iulie 2018.

Șase secțiuni – numite „lumi imersive” – ​​au fost create în cadrul parcului tematic, fiecare dintre ele având propria sa tematică: Warner Bros Plaza, Gotham City, Metropolis, Cartoon Junction, Bedrock și Dynamite Gulch.

Parcul cuprinde 29 de atracții și rollercoastere, pe lângă numeroasele restaurante, food-court-uri și alte unități de vânzare cu amănuntul. Începutul construcției proiectului a fost anunțat în iulie 2015.

Warner Bros Entertainment a semnat un acord în 2007 cu dezvoltatorul Aldar Properties, din Abu Dhabi, și cu Abu Dhabi Media pentru a aduce parcul tematic Warner Bros. în Orientul Mijlociu, precizau cei de la Arabian Business la vremea respectivă.

4. Muzeul Etihad

Anul 2017 a marcat lansarea oficială a Muzeului Etihad, care a fost deschis publicului la data de 7 ianuarie.

Proiectat de către compania Moriyana & Teshima Architects și situat în imediata vecinătate a Casei istorice Union de pe faleza Dubaiului, muzeul onorează semnarea documentului care a creat Emiratele Arabe Unite, din 1971, celebrând totodată cultura și istoria poporului său.

Complexul Muzeului Etihad se întinde în întreaga clădire a Casei Union, având în fața sa un steag arborat pe un stâlp de 123 metri. Acesta este dotat cu un parking interior cu o capacitate de 100 de autoturisme, spațiul fiind suplimentat cu alte 100 de locuri de parcare în aer liber.

Grupul de construcții ASGC, din Dubai, a primit un contract de 133 de milioane de dolari pentru a realiza proiectul – denumit și Muzeul Union – din partea Autorității pentru Drumuri și Transport din Emirate, în martie 2015.

5. Expo 2020 Dubai

Expo 2020 Dubai, care își va deschide porțile pe 20 octombrie 2020 și se va încheia în 10 aprilie 2021, este primul expoziție mondială organizată în Orientul Mijlociu, Africa și Asia de Sud. S-au înregistrat progrese semnificative în ceea ce privește construirea megaproiectului EAU în 2018.

Până acum, numeroase superputeri la nivel mondial, inclusiv Japonia, SUA, Germania și Marea Britanie, au dezvăluit designuri sau modele pentru pavilioanele lor de la Expo 2020 Dubai.

Companii de construcții pretigioase din Emiratele Arabe Unite, precum AF Construction, Arabtec, ALEC, Al Naboodah Construction, ASGC, Besix, Khansaheb și Tristar Engineering construiesc diverse proiecte legate de Expo 2020 Dubai. De asemenea, firme internaționale, cum ar fi Laing O’Rourke, Cleveland Bridge și Engineering, și Cimolai sunt și ele implicate în părți importante ale expoziției.

Unul dintre domeniile cele mai importante, în jurul căruia vvor gravita numeroase pavilioane în cadrul Expo 2020, este sustenabilitatea, au transmis și oficialii din cadrul organizației.

6. Muzeul viitorului

Una dintre cele mai așteptate investiții imobiliare din Dubai este Muzeul Viitorului, clădirea iconică ce a notat finalizarea structurală în luna noiembrie a anului 2018. Planificat să-și deschide porțile pentru public în anul 2020, muzeul „întruchipează unul dintre pilonii viziunii lui HH Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, vicepreședinte și prim-ministru al Emiratelor Arabe Unite și Conducător al Dubaiului”, a spus un oficial de rang din cadrul Dubai Future Foundation (DFF).

Mohammad bin Abdullah Al Gergawi, ministrul Afacerilor și al Viitorului, și vicepreședinte al consiliului de administrație și director general al DFF, a mai precizat că muzeul va oferi vizitatorilor ocazia de a experimenta viitorul acum. Oameni de știință, experți, inovatori și minți creative din întreaga lume au fost recrutați pentru a proiecta și modela viitorul, mai precizează acesta.

Muzeul Viitorului este amplasa în apropierea Emirates Towers din Dubai, pe șoseaua Sheikh Zayed din Dubai și este recunoscut ca fiind o capodoperă arhitecturală ce va spori peisajul urban al Dubaiului și va deveni o destinație pentru turiști, vizitatori și locuitori laolaltă, fiind un loc în care aceștia vor putea afla despre tehnologiile viitorului, susțin oficialii din cadrul DFF.

De proiectul Muzeul Viitorului din Dubai se ocupă compania Bam International și, conform unui proiect de pe site-ul său, gigantul contractant „a furnizat o prezentare conformă tehnic” dezvoltării, ceea ce subliniază activitatea sa pe structuri complexe folosind modelarea informațiilor despre clădiri și modelarea 3D .

La designul muzeului a lucrat compania Killa Design, iar potrivit acestora, proiectul urmează să fie construit, în parte, folosind tehnologii de imprimare 3D.

7. Biroul Viitorului (Office of the Future)

Deoarece industria globală de construcții și imobiliare încearcă să valorifice cât se poate de mult tehnologia de printare 3D în operațiunile lor, prima clădire de birouri tipărită 3D – Biroul Viitorului (Office of the Future) – a luat forma deja în Dubai și a fost inaugurată de HH Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Vicepreședinte și prim-ministru al Emiratelor Arabe Unite și Ruler al Dubaiului, la 23 mai 2016.

Această inițiativă face parte din Strategia de imprimare 3D a Dubaiului, lansată în aprilie 2016, și se axează pe dezvoltarea tehnologiei de printing 3D, pentru a îmbunătăți viața locuitorilor emiratului. Strategia va viza sectoarele imobiliare și de construcții, a sectoarelor medicale și de consum, luându-și angajamentul ca Dubaiul să utilizeze tehnologiile de imprimare 3D pentru un sfert din clădirile sale până în anul 2030.

Situat la baza Emirates Towers, biroul tipărit 3D este singura structură locuită de acest gen din lume. O imprimantă 3D cu o înălțime de 6 metri, o lungime de 37 metri și o lățime de 12 metri, cu un braț robotizat automatizat, a fost utilizată pentru a produce clădirea. Structura a fost tipărită cu ajutorul unei imprimante gigant de ciment și a fost asamblată la fața locului.

Imprimarea a durat 17 zile, iar componentele au fost instalate în alte două. Lucrările ulterioare privind serviciile din clădire, amenajările interioare și peisagistica au durat trei luni.

8. Ferrari World

Ferrari World, declarat ca fiind cel mai mare parc tematic interior din lume la lansarea sa, face parte din proiectul de dezvoltare a Yas Island din Aldar, una dintre cele mai mari destinații turistice din Emiratele Arabe până în prezent. Pista de curse Formula 1, care a fost deschisă în 2009, se află chiar lângă parcul tematic.

Lansarea parcului a marcat încheierea unei faze de construcție de trei ani, perioadă în care clădirea și acoperișul său de 200.000 de metri pătrați au dominat orizontul Yas Marina. Parcul a fost proiectat de Benoy și construit de către Six Construct, secția regională a companiei Besix.

Parcul include 20 de atracții, de la Bell Italia, un tur lent printr-o zonă rurală miniaturală italiană și montagne russes-ul pe apă V12, până la G-Force sau chiar cel mai rapid montagne russes din lume, Formula Rossa, care atinge viteze de până la 240 km/h Formula. De asemena, parcul acordă o atenție deosebită și istoriei pe care Ferrari a clădit-o atăt pe pistele de curse, cât și cu mașinile destinate șoselelor, fiind realizate numeroase exponate și atracții legate de producător și patrimoniul italian.

9. Aeroportul din Dubai

Reputația Dubai-ului ca și centru de afaceri a fost completată în mare măsură de succesul Aeroportului Internațional Dubai (DXB). Un aeroport masiv, bine întins și bine construit, găzduiește compania aeriană Emirates – una dintre cele mai mari companii aeriene din lume. Orașul este situat perfect, la jumătatea distanței dintre Orientul Îndepărtat și Europa, iar planurile de extindere vor contribui la o mai bună deservire a numărului tot mai mare de vizitatori.

Unul dintre programele notabile de extindere ale aeroportului a fost Concourse 3, care, cu o lungime de 645m, lățime de 90m și înălțime de 42m, a avut scopul de a crește capacitatea aeroportului DXB de la 40 de milioane de pasageri, la aproximativ 70 de milioane. Concourse 3 a fost prevăzută cu o parcare de avioane cu 20 de locuri, dintre care 18 vor putea găzdui modelele Airbus A380 superjumbo.

Compania ALEC a primit contractul principal de construcție în aprilie 2009, iar proiectul a inclus construcția, finalizarea și întreținerea lucrărilor civile, arhitecturale, MEP, SAS și semnalizarea.

10. Terminalul Midfield

Ca și emiratul său vecin, Abu Dhabi anticipează o creștere accentuată a traficului de pasageri și mărfuri în următorii ani și a planificat ulterior acest lucru. Compania Aeroporturilor Abu Dhabi construiește un nou aeroport în apropierea site-ului existent, pentru a crește traficul de pasageri, care totalizează milioane în fiecare an.

De la un arc ce se întinde pe o lungime de 180 de metri și cântărește 1000 de tone, la peste 50 de milioane de ore de lucru, faptele și cifrele din jurul proiectului Midfield Terminal sunt de-a dreptul impresionante. Terminalul se întinde pe o suprafață de 742.000 metri pătrați, din care 28.000 metri pătrați vor fi alocați spațiilor de vânzare cu amănuntul, alimentația și băuturile, iar 30.000 metri pătrați vor fi destinați zonei de lounge. Sistemul terminalului Midfield va cuprinde 145 de lifturi, 46 de benzi rulante și 106 de poduri de pasageri.

În luna mai a anului 2018 a fost dezvăluit faptul că CCD Design and Ergonomics a fost aleasă de compania Etihad Aviation Group pentru a proiecta și a crea patru camere de control în cadrul terminalului Midfield, de pe Aeroportul Internațional Abu Dhabi. CCD, care a fost selectat în urma unei proceduri de licitație și de selecție, va colabora îndeaproape cu echipa Etihad pentru a proiecta camere de control funcționale și eficiente.

11. Insula Reem

Importanța insulei Reem pentru viitorul afacerilor din capitala Emiratelor Arabe Unite nu poate fi subestimată. Insula naturală ocupă o suprafață de 650 ha de bunuri imobile de primă calitate, la o aruncătură de băț de cartierul central de afaceri al orașului, iar în cele din urmă va găzdui mai mult de 200 000 de persoane și câteva sute de întreprinderi.

Aceasta este una dintre primele zone libere din capitală, ceea ce înseamnă că cetățenii străini pot să cumpere proprietăți și să-și conducă propriile afaceri, fără a avea nevoie de parteneriate locale.

Printre cei mai vechi dezvoltatori implicați în proiect se numără Sorouh Real Estate (Shams Abu Dhabi), Reem Investments și Tamouh. Proiectul Sunand Sky Towers al companiei Sorouh a câștigat premiul „Proiectul rezidențial al anului în GCC”.

Sky Tower (de 74 de etaje) și Sun Tower (de 65 de etaje) se numără printre cele mai înalte clădiri din districtul Shams Gate, un grup de opt turnuri situate la intrarea în Shams Abu Dhabi, pe insula Reem.

12. Reem Mall

În valoare de 1,2 miliarde de dolari (AED4,4 miliarde de euro), Reem Mall din Abu Dhabi, aflat încă în construcție, este unul dintre cele mai anticipate proiecte de până acum din EAU. Mai mult de 14 macarale turn au fost ridicate pentru acest proiect, fiind turnați aproximativ 120.000m3 de beton armat pe șantier.

Compania Itinera Ghantoot, o colaborare italiano – emirată, a primit un contract de 626 milioane de dolari (AED2,3 miliarde de euro) pentru construirea proiectului în noiembrie 2017. La finalizare, proiectul va cuprinde 350 000 de m3 de beton armat; 68,038 tone (75.000 tone) de bare; 9.071 tone (10.000 tone) de oțel structural; și 75.000m2 de panouri din beton prefabricat – toate acoperind o suprafață construită de 650.000m2.

Lucrările de construcție pentru dezvoltare, care au început la sfârșitul anului 2017, sunt în plină desfășurare, în conformitate cu obiectivele planificate pentru construcții și finanțare, a confirmat echipa Reem Mall, susțin oficialii de rang înalt.

Reem Mall este situat în districtul Najmat din insula Reem.

13. Canalul Dubai (Dubai Water Canal)

Un alt punct de referință arhitectural în EAU, Canalul de apă al Dubaiului ( în valoare de aproximativ 1,1 miliarde de dolari), a fost inaugurat în Emiratele Arabe în 9 noiembrie 2016. Vicepreședinte și prim-ministru al Emiratelor Arabe Unite și Monarhul din Dubai, HH Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, a fost cel care a deschis oficial Canalul de apă din Dubai, cw leagă Dubai Creek de Golful Arabic.

Dubai Holding a implementat prima fază a proiectului, care a costat 272,2 milioane de dolari (AED1bn) și se extinde la 9 km de zona Ras Al Khor prin Business Bay pe șoseaua Sheikh Zayed. Cea de-a doua fază a proiectului, implementată de către Autoritatea de Drumuri și Transport (RTA) din Dubai, a costat 735,1 milioane de dolari (AED2,7bn) și se întinde pe 3,2 km, la o distanță de 6,4 km de malul mării. Canalul variază de la 80 m la 120 m lățime, a afirmat Dubai Media Office la vremea respectivă.

14. Princess Tower

Turnul Princess, de 414 de metri înălțime, situat lângă hotelul Le Reve din Dubai Marina, are 107 de etaje și este cea de-a treia cea mai înaltă clădire din Dubai, după Burj Khalifa și Marina 101. Între anii 2012 și 2015, a fost, de asemenea, cea mai înaltă clădire rezidențială din lume.

Oferind vederi panoramice asupra portului de agrement și a plajei din Dubai, turnul conține o combinație de apartamente de lux, birouri, puncte de vânzare, locuri de parcare, cluburi sportive și de agrement și apartamente de hotel de două, trei și patru dormitoare, vile duplex și penthouse-uri.

Dezvoltat de Tameer Holding, clădirea în valoare de 190 de milioane de dolari este considerat unul dintre cele mai prestigioase proiecte rezidențiale din Dubai.

15. Palm Jumeirah

Palm Jumeirah, insula artificială care a pus Dubaiul și Emiratele Arabe Unite pe harta imobiliară globala, a devenit cunoscută în toată lumea chiar de când a fost pusă ultima cărămidă, în anuș 2007. Astăzi, insula care a folosit mai mult de 1 miliard de metri cubi de nisip și 7 milioane de tone de rocă, găzduiește câteva mii de oameni.

Zece platforme de dragare au lucrat timp de doi ani pentru a crea trunchiul, frunzele și semiluna de 11 km. Dezvoltatorul Nakheel a spus că materialul folosit pentru a crea palmierul a fost suficient pentru a construi un zid de 2 metri înălțime, de 0,5 m, care ar putea să înconjoare întreaga planetă de trei ori.

Statistici
Proiect: Palm Jumeirah
Locație: Dubai
Activitatea a început: august 2001
Finalizat: octombrie 2007
Dezvoltator: Nakheel
Contractor principal: Van Oord
Designer: Nakheel Virlogeux

16. Atlantis, The Palm

După ce a adus Atlantis la viață o dată în Bahamas, Sol Kerzner a decis să repete trucul din Dubai. Resortul este format din două turnuri legate printr-un pod și are aproape 1.540 de camere. Există două stații monorail care leagă stațiunea de zona principală a insulelor Palm Jumeirah.

Deschis în 2009, hotelul rămâne unul dintre cele mai exclusiviste din Dubai și a devenit cel mai râvnit loc din oraș de către celebrități.

Laing O’Rourke a fost responsabil pentru fazele de proiectare și construcție ale complexului ce cuprinde hotelul de 23 etaje și un parc acvatic. Cu o forță de muncă de vârf de 10.000 de angajați, proiectul a fost finalizat cu două luni înainte de termen. Acest lucru a fost posibil, în parte, prin expertiza companiei în producția și preasamblarea offsite.

Statistici

Investitori: Joint venture între Kerzner International Holdings Limited și Istithmar
Dezvoltator: Kerzner International Holdings Limited
Masterplanner și design peisagistic: Edsa
Designer parc acvatic: Henry, Schooley & Associates
Contractorul de construcții: Amusement Whitewater Softscape
Furnizor de sisteme de umbră și irigații: Citiscape
Contractor de pavaj: CCP

17. Burj Al Arab

Chiar dacă la momentul inaugurării sale spărgea toate recordurile din lume în domeniul construcțiilor, datorită formei sale emblematice, Burj Al Arab încă rămâne una dintre cele mai renumite clădiri din Dubai.

Arhitectul Tom Wright, din cadrul companiei Atkins, a declarat pe site-ul său că „a creat o emblemă pentru Dubai, o clădire care va deveni sinonimă cu locul, cum este Casa Operei pentru Sydney sau Turnul Eiffel pentru Paris”.

Parte a proiectului Jumeirah Beach Resort, Burj Al-Arab are o înălțime de 321 de metri și este construit pe o insulă peisagistică de pe coasta Jumeirah. Are atriumuri pe toată înălțimea, încapsulate de ziduri curbate din fibră de sticlă și Teflon.

Construcția a început în 1994, prin parteneriatul dintre Murray & Roberts și Al Habtoor, și a prezentat o serie de provocări pentru contractori. Cea mai mare provocare a fost trierea prin logistica producerii a 9000 de componente de oțel structural din Africa de Sud, apoi transportul acestora în Dubai pentru asamblare.

Burj Al Arab a fost deschis oficial în noiembrie 1999, cu o lună înainte de termen și în timp pentru trecerea în noul mileniu.

Statistici
Locație: Dubai, EAU
Finalizat: noiembrie 1999
Design: Tom Wright, Atkins
Contractor principal: Murray & Roberts, Al Habtoor
Înălțime: 321m
Realizare: Primul hotel de șapte stele din lume

18. Orașul Masdar

Proiectul orașului Masdar a stabilit obiective ambițioase atunci când a fost anunțat și rămâne axat pe surse de energie verzi și regenerabile. Construcția a început în anul 2008 pe Masdar City, iar primele șase clădiri ale orașului au fost finalizate și ocupate în octombrie 2010. Finalizarea întregului proiect este programată să aibă loc între 2020 și 2025.

Masdar rămâne o facilitate importantă pentru explorarea viitoarelor tehnologii energetice. În octombrie 2018, Khaled Ballaith, directorul serviciilor energetice din cadrul gigantul de sustenabilitate Masdar, din Abu Dhabi, a declarat pentru că firma se extinde acum în contractarea performanțelor energetice, alături de operațiuni și întreținere, pentru a ajuta la deblocarea potențialului comercial al serviciilor energetice dincolo de frontierele orașului.

Vestea a venit după ce Potain a anunțat în luna iunie a anului trecut că a fost contractat pentru a contribui la construirea proiectului Masdar Institute Neighbourhood din Abu Dhabi. Două noi macarale turn Potain MDT 259 J12 CCS sunt utilizate pentru complexul rezidențial, dezvoltat de Masdar și Mubadala Development Company.

Six Construct, o parte a grupului Besix, lucrează ca și contractor principal pentru proiectul de 102.000 de metri pătrați. Six Construct a primit macarale Potain pentru proiect prin partenerul de distribuție al firmei de macarale din Abu Dhabi, NFT Specialized in Tower Cranes.

19. Moscheea Sheikh Zayed (Sheikh Zayed Grand Mosque)

Moscheea Sheikh Zayed din Abu Dhabi este cea mai mare din Emiratele Arabe Unite și se află între podurile Mussafah și Maqta, de la intrarea în oraș. De asemenea, cunoscută sub numele de Grand Mosque din Abu Dhabi, este acoperită complet în marmura albă, care acoperă o suprafață de peste 22.000 metri pătrați și include patru minarete de 107 metri și 57 de cupole. Modele florale elaborate decorate cu pietre prețioase împodobesc zidurile moscheei, stâlpii și curtea 7.000 de metri pătrați.

Covorul moscheii, care măsoară 5,627 de metri pătrați și cântărește 47 tone, este cel mai mare covor din lume. În plus, în sala principală de rugăciune este găzduit cel mai mare candelabru din aur din lume, îmbrodat cu cristale Swarovski din Germania, acesta având diametrul de 10 metri și înălțimea de 15 metri.

Marea Moschee din Abu Dhabi găzduiește, de asemenea, mausoleul ultimului președinte al Emiratelor Arabe Unite, Sheikh Zayed Bin Sultan Al Nahyan.

20. Podul Sheikh Zayed

Extins pe o lungime de 842 de metri și sfidând toate principiile de inginerie standard, podul Sheikh Zayed a fost conceput pentru a fi unic, complex și pentru a-i testa pe toți implicați în construcția sa. Potrivit contractorilor, aceasta și-a atins cu siguranță obiectivele.

Început în anul 2003, Podul Sheikh Zayed este al treilea punct de trecere peste căile navigabile pe insula Abu Dhabi. Acesta a fost proiectat pentru a face legătura cu proiectul tunelului de la Salam, reducând timpul de călătorie între periferia orașului și Corniche cu mai mult de o jumătate de oră.

Statistici

• 4 arcade de câte 500 de tone fiecare
• 200.000 m3 de beton
• 670 coloane cu diametrul de 1,5 m
• Lungimea totală a pilonilor: 15 km
• 52.000 de tone de oțel
• 20.000 de tone de oțel structural pentru muncă temporară
• 6 plute – cel mai mare cu 600.000 m3 de beton
• 5 cofferdams
• 11 secțiuni de punte
• 24 de etape de turnare pe secțiunea principală a punții
• Mai mult de 500 de echipamente mobilizate
• 10 macarale turn
• 11 barje maritime
• 5 macarale pe șenile
• 7 macarale hidraulice
• Testat cu o flotă de 80 de camioane

21. Portul Rashid

Mega-portul din Dubai a fost deschis în 1972 și a contribuit la dezvoltarea emiratelor ca un important centru comercial. La momentul deschiderii, portul avea două macarale portante și prelucra doar 100.000 TEU anual. Astăzi, cu cele nouă macarale portante și 13 metri de pescaj, portul se ocupă de mai mult de 1,5 milioane TEU anual.

Portul se ocupă de marfă generală, navele RoRo și cele de pasageri și operează împreună cu portul lui Jebel Ali.

22. Aeroportul Internațional Al Maktoum

Aeroportul Al Maktoum Internațional (DWC) – inclus în proiectul de câteva miliarde de dolari, Dubai South – este o parte esențială a strategiei de afaceri pe termen lung din domeniul aviației în EAU. Situl proiectului cuprinde, de asemena, un centru logistic și o serie de complexuri rezidențiale.

Odată finalizat, DWC va fi capabil să gestioneze 160 de milioane de pasageri pe an, devenind astfel unul dintre cele mai mari aeroporturi din lume.

Un consorțiu ce include contractorul local Arabtec Construction și WCT Engineering din Malaezia a câștigat contractul de construcție pentru aeroport în 2006.

23. Circuitul Yas Marina

Conceput ca o versiune arabă a circuitului Monaco, cele 21 de colțuri ale circuitului Yas Marina se răsucesc de-a lungul insulei creată pe coasta Abu Dhabi, trecând prin portul de agrement și prin hotelul Yas Marina (proiectat și conceput de arhitecții Hani Rashid și Lise Anne Couture, de la Arhitectura Asymptote ,din New York), apoi strecurându-se prin numeroase dune de nisip.

Circuitul are cinci zone de grandstand (Main Grandstand, West Grandstand, North Grandstand, South Grandstand și Marina Grandstand, cunoscut sub numele de „Support”), iar o parte din ieșirea către pit stop se extinde chiar sub pista. Acesta găzduiește, de asemenea, o clădire pentru staff-ul tehnic, chiar în spatele zonei de pit stop, un centru media, traseu de dragrace, turn VIP și Parcul tematic Ferrari. În plus, una dintre capcanele de pietriș se se extinde chiar sub West Grandstand.

Circuitul a fost construit cu un sistem de iluminare permanent furnizat de Musco Lighting. Circuitul Yas Marina a fost cel mai mare proiect de iluminat sportiv permanent din lume din 2011.

Suprafața pistei este realizată din agregat Graywacke, livrat la Abu Dhabi tocmai din cariera Bayston Hill din Shropshire, Anglia. Materialul de suprafață este foarte apreciat de șoferii de circuit și de șoferii de Formula 1 pentru nivelul ridicat de aderență pe care îl oferă. Același material agregat este utilizat la Circuitul Internațional Bahrain, în cadrul Grand Prix-ului Bahrainului.

24. Dubai Mall

Dubai Mall face parte din proiectul de dezvoltare imobiliară în valoare de 20 de miliarde de dolari, Downtown Burj Dubai, construit de Emaar Properties, iar timpul de construcție a fost de aproximativ patru ani

Construcția a început în 2004, iar mall-ul și-a deschis porțile în 4 noiembrie 2008.

Dubai Mall este o poartă pentru cei care doresc să viziteze cea mai înaltă structură liberă din lume, Burj Khalifa, ce are o înălțime de 828 metri. În partea de sus a clădirii poate fi găsită cea mai înaltă punte de observare din lume, la etajul 124, aceasta fiind accesibilă de pe terenul inferior al mall-ului Dubai și oferă vizitatorilor vederi panoramice de 360 ​​grade ale orizontului Dubaiului.

25. Clădirea O14 (Swiss Cheese) din Dubai

Acest turn de birouri din Business Bay din Dubai a fost finalizat în 2010, după patru ani în construcție. Acesta a fost deschis după încă șase luni, din cauza unei întârzieri în conectarea clădirii la rețeaua electrică.

Proiectat de firma RUR din SUA, clădirea este primul proiect al dezvoltatorului H & H. Acesta oferă 22 de etaje de spațiu de birouri. Este susținută de o fațadă din beton care conține mai mult de 1.300 de găuri individuale, ce reduc costurile de răcire cu până la 30%. Acestea au dat de asemenea turnului porecla de Swiss Cheese Building.

O14 este una dintre puținele clădiri finalizate din zonă care a fost afectată în mod deosebit de criza financiară. Infrastructura a reprezentat o problemă pentru arhitect și dezvoltator și a dus la o întârziere în deschiderea proiectului.

Dezvoltatorul Shahab Lutfi a spus că aspectul cheie al atracției turnului O14 a fost unicitatea acestuia, precizând că în ”marea de clădiri din sticlă ce umplu Dubaiul, aceasta este singura clădire care nu are sticlă la exterior.

De asemenea, arhitectul Jesse Reiser, de la RUR, a comparat clădirea cu un exoschelet, menționând că în loc să aibă un perete de cortină tradițional, structura umbrește clădirea și o și susține.

26. Jumeirah Beach Residence

Dispunând de 36 de turnuri rezidențiale și patru turnuri hoteliere, Jumeirah Beach Residence (JBR) este comunitatea supremă de pe plajă. Apartamentele de la JBR sunt amplasate pe coasta Golfului Arabic și se află la câțiva pași de Walk, zonă binecunoscută pentru magazinele exclusiviste, restaurantele populare și hotelurile luxoase.

Proiectul imobiliar cuprinde 36 de turnuri rezidențiale care oferă o gamă largă de unități rezidențiale, de la apartamente de tip studio ,până la penthouse-uri cu patru dormitoare, cu vedere la mare și la portul de agrement. Designul și finisajele sunt inspirate de arhitectura mediteraneană și locală și sunt completate de piețe amenajate, zone de joacă pentru copii, fântâni arteziene și zone verzi.

27. Mall of the Emirates

La scurt timp după deschidere sa din 2005, ambițiosul Mall of the Emirates obținea deja o serie de premii pentru designul său, varietatea de magazine, restaurante și complexul interior de schi. Deși în timp titlul de cel mai mare complex comercial din GCC i-a fost ”furat” de către Dubai Mall, Mall of Emirates rămâne unul dintre cele mai spectaculoase caracteristici din Dubai. Construit în cartierul Al Barsha din Dubai, Mall of Emirates, dezvoltat de Majid Al Futtaim Properties și conceput de firma de arhitectură americană F + A Architects, a reprezentat de asemenea o piatră de temelie în expansiunea rapidă a jumătății sudice a Dubaiului de la sfârșitul anilor 2000.

28. Turnurile Emirates

În conjuncție cu inaugurarea Burj Al Arab, cu patru luni înainte, finalizarea Emirates Towers pe 15 aprilie 2000 a marcat un deceniu de construcție și o creștere fără precedent pentru Dubai.

Emirates Towers este format din două turnuri, Emirates Office Tower și Jumeirah Emirates Towers Hotel. Situate aproape de World Trade Center pe șoseaua Sheikh Zayed, turnurile sunt legate de mall-ul cu două etaje, The Boulevard.

Conceput de arhitectul Hazel Wong, turnul de birouri Emirates Office, ce are o înălțime de 355 metri, a fost cea de-a zecea cea mai înaltă clădire din lume în momentul deschiderii sale. Wong a spus că obiectivul ei a fost să creeze ceva simplu și elegant, iar chiar și după un deceniu, creația sa rămâne una dintre cele mai semnificative și bine-cunoscute clădiri din Dubai.

29. Autostrada Dubai-Fujairah

Proiectul de autostradă de 80 km, în valoare de 326,7 milioane de dolari, Dubai-Fujairah este un proiect punct de reper, care completează o arteră principală de trafic de la Dubai către Emiratele de Nord, cumulând o distanță totală de peste 40 de kilometri ce trece printr-un teren muntos. Proiectul a fost lansat la 3 decembrie 2011, pentru a coincide cu cea de-a 40-a aniversare națională Emiratelor Arabe Unite.

Proiectul, livrat în trei faze, a fost redenumit drept autostrada Sheikh Khalifa bin Zayed în 2010. Faza 3 a fost cea mai ambițioasă și cea mai dificilă din punct de vedere tehnic, aceasta incluzând cinci punți compozite de poduri prefabricate proiectate și construite pe terenuri muntoase, la mai multe altitudini diferite și mulându-se după diferite curbe dificile.

30. Sheikh Zayed Road

Secțiunea de 55 km a arterei principale din EAU, E11, care pornește de la World Trade Center și se termină la granița cu Abu Dhabi, este mai bine cunoscută sub numele de Sheikh Zayed Road.

Precedent cunoscut sub numele de Road Defense, Sheikh Zayed Road a fost extins în anii 1990, deschizând calea de extindere a Dubaiului spre sud. Astăzi, artera joacă un rol vital în interconectarea proiectelor imobiliare fanion din Dubai, cum ar fi Burj Khalifa, Emirates Towers și Dubai Marina, cu centrele comerciale și industriale ale DIFC, Al Quoz și portul Jebel Ali și Zona Liberă.

31. Madinat Jumeirah

Primele lucrări de construcție în cadrul proiectului stațiunii Madinat Jumeirah a început în anul 2002, iar dezvoltatorul și designerul, Mirage Mille, a avut nevoie 36 de luni pentru a finaliza și a deschide prima fază a stațiunii: hotelul de tip boutique Mina A ‘Salam (The Harbor of Peace).

Conceptul care stă la baza resortului a fost acela de a recrea viața așa cum a fost în trecut pentru locuitorii din Dubai Creek, complet cu căi navigabile, turnuri de vânt și un souk plin de viață.

Costul de dezvoltare necesar pentru finalizarea lucrărilor depășește 300 de milioane de dolari. Situat lângă iconicul Burj Al Arab și Hotel Jumeirah Beach, Madinat este un amestec de design inspirat de Disney, combinat cu arhitectura istorică și culturală din Dubai.

32. Zona liberă și portul Jebel Ali

O dezvoltare centrală în stabilirea EAU ca destinație de tranzacționare, zona liberă și portul din Jebel Ali (Jafza) constituie unul dintre cele mai importante hub-uri de expediere și export din lume.

Construcția portului a început la sfârșitul anilor ’70, odată cu cea a satului Jebel Ali (terminat în 1977), care a fost folosit pentru a găzdui angajații responsabili de construcția podului.

Înființat oficial în anul 1979, portul Jebel Ali este cel mai mare port din Orientul Mijlociu și este, totodată, unul dintre cele mai mari porturi construite vreodată în lume.

Jafza încă se numără printre zonele libere cu cea mai mare creștere din lume și se întinde pe o suprafață de 48 kilometri pătrați, găzduind mai mult de 6.400 de companii, inclusiv întreprinderi din topul Fortune Global 500.

33. Zona liberă Hamriyah

Înființată prin decretul Emiri în anul 1995, Zona Liberă Al Hamriyah a pornit de la o suprafață de 15 milioane de metri pătrați, iar de atunci până în ziua de astăzi a crescut la peste 22 de milioane de metri pătrați. Zona include facilități industriale și comerciale, plus un port de 14 metri adâncime și un port interior adiacent, de 7 metri adâncime, cu posibilități de extindere.

Aceasta a fost prima zonă din lume care a câștigat certificarea ISO 14001 pentru siguranța mediului și de atunci a primit statutul ISO 9002 pentru calitate.

De asemenea, acum câțiva ani, în zona liberă Hamriyah a fost finalizat un proiect expansiune în valoare de de milioane de dolari, ce include fazele 3 și 4 ale proiectului portului interior pentru a găzdui ambarcațiuni mai mari și pentru a crește capacitatea la 40 de nave. Între timp, rețeaua de drumuri s-a mărit cu încă 80 km.

34. Dubai Metro

Deschis în data 9 septembrie 2009, serviciul de metrou din Dubai a furnizat o legătură foarte necesară între aeroportul internațional foarte traficat al orașului și zonele rezidențiale ale Jumeirah, din extremitățile sud-vestice ale Dubaiului. Doi ani mai târziu, o a doua linie a adăugat încă 18 stații și 23 de kilometri la rețeaua feroviară exterioară a Emiratelor, cu o linie care se întindea de la stația Dubai Creek Etisalat, la Al Qusais lângă Emirates Road, via Deira.

35. Dubai Marina

Dubai Marina este una dintre cele mai prestigioase zone de locuit ale orașului, datorită activității a două firme de inginerie binecunoscute. În timp ce Halcrow a fost numit inginer pentru Marina în sine, Mott MacDonald a preluat rolul de inginer principal pentru Faza 1 a proiectului, în valoare de 327 milioane de dolari, inclusiv proiectarea completă a structurilor și clădirilor a șase turnuri rezidențiale și a unei infrastructuri care acoperă un sit de 10 hectare. Mott MacDonald a finalizat lucrările pentru dezvoltatorul Emaar în anul 2004.

36. Dubai Creek

Dubai Creek a fost încă de acum multă vreme un centru de activitate comercială, însă lucrurile au luat cu adevărat amploare în anii 1950, după ce stratul râului a fost amenajat pentru a permite navelor mai mari să acceseze cheiurile din amonte. Lucrările inițiale au implicat dragarea zonelor superficiale, construirea de diguri și dezvoltarea plajei pentru a deveni un doc potrivit pentru încărcarea și descărcarea încărcăturii.

Pârâul a fost drenat în 1961 la o adâncime de 2,1 metri și din nou în anii 1960 și 70, pentru a permite navelor care cântăresc până la 500 de tone să ancoreze. Această lucrare i-a creat Dubaiului un avantaj în fața vecinului Sharjah și a fost un factor major care a contribuit la formarea economiei orașului. Pârâul rămâne o legătură vitală pentru afacerile de import și export cu națiunile vecine.

37. Business Bay din Dubai

Parte a viziunii lui HH Sheikh Mohammed Bin Rashid Al Maktoum privind dezvoltarea economică a Dubaiului, Business Bay este un proiect care a fost propus drept o inițiativă de extindere a Dubai Creek, atât fizic, cât și din punctul de vedere al impactului său economic.

Proiectul găzduiește numeroși zgârie-nori: o estimare arată că există aproximativ 240 de clădiri, ce includ atât dezvoltări comerciale cât și rezidențiale.

Infrastructura din Business Bay a fost finalizată în 2008, iar întreg proiectul de dezvoltare era de așteptat să fie finalizat între 2012 și 2015.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here