Producătorul global de pardoseli comerciale a publicat rezultatele studiului „What’s That Sound?”. Mai exact este vorba despre un studiu la locul de muncă, cmenit să descopere în ce mod afectează zgomotul și acustica angajații din mediile de afaceri. Sondajul, realizat în parteneriat cu Radius Global Market Research, relevă că zgomotul influențează negativ majoritatea (69%) din angajați la nivel mondial, afectându-le capacitatea de concentrare, productivitatea și creativitatea.

Peste 2.000 de angajați adulți din SUA, Marea Britanie și Australia au participat la studiul menit să informeze angajatorii cu privire la importanța soluțiilor acustice pentru forța de muncă actuală și viitoare.

Pe lângă impactul negativ asupra bunăstării unui angajat, studiul evidențiază și neglijența percepută a angajatorilor în găsirea de soluții pentru zgomotul de la locul de muncă. În SUA, Marea Britanie și Australia, 44% dintre cei chestionați indică faptul că angajatorii lor nu face nimic pentru a aborda problema zgomotului, lăsând angajații să rezolve problema de unii singuri.

Studiul a mai scos la iveală o altă potențială problemă pentru angajatori. Mai exact, 16% dintre cei chestionați au precizat că aleg să lucreze la distanță din cauza problemelor nerezolvate legate de zgomot, dezvăluind necesitatea unor camere de concentrare și a zonelor liniștite desemnate, în care angajații se pot retrage când au nevoie.

Tendința designului birourilor open floor este de vină?

Aproape o treime (32%) dintre angajații chestionați lucrează la un birou sau o stație de lucru desemnată într-un mediu deschis. Cu toate acestea, doar 31% dintre respondenți indică faptul că angajatorii le oferă și spații private pentru apeluri telefonice sau conversații.

Cu toate că eliminarea sistemului de lucru colaborativ nu reprezintă remediul pentru problema zgomotului, utilizarea cu materialelor potrivite în construcția spațiului de lucru ar putea face diferența, susțin cei de la Interface.

Majoritatea angajaților (in proporție de 54%) care lucrează în birouri în care au fost utilizate materiale precum lemnul, plăcile ceramice și pardoselile din beton spun că mediul lor de lucru este zgomotos, comparativ cu cei care lucrează în birouri cu mochete (45%).

Doar 31% raportează că locul lor de muncă folosește mochete sau covoare pentru a reduce zgomotul.

Sursele zgomotului

Respondenții sondajului lucrează într-o varietate destul de vastă de medii, de la birouri desemnate în zone deschise, până la birouri comune și chiar cabine individuale.

Principalele surse distragere a atenției din țările în cauză includ:

-Conversațiile dintre colegii de lucru (71%)
-Convorbirile telefonice (67%)
-Soneriile telefoanelor (62%)
-Sunetul persoanelor care se plimba prin zonă (54%)

O amenințare viitoare

Cercetarea arată că birourile zgomotoase pot provoca niveluri crescute de stres și anxietate, 50% dintre respondenți spunând că nivelurile ridicate de gălăgie le-ar putea influența decizia de a accepta sau nu un loc de muncă.

Potrivit celor de la Intefrace, de multe ori, atunci când creează spații de birouri, designerii sunt rugați să aplice metodologii de planificare sau să utilizeze produse bazate pe cele mai în vogă tendințe arhitecturale și de design, mai degrabă decât pe baza nevoilor specifice de operare ale unei afaceri. Totuși, cele mai bune modele de design sunt cele bazate pe soluțiile specifice culturii companiei respective, pe baza aspirațiilor de protecție a mediului și a respectului pentru alegerea individuală a utilizatorului. Acest studiu confirmă importanța creării unui spațiu de lucru productiv care să găzduiască o varietate de stiluri și preferințe de lucru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here