Compania italiana TECNOSITAF a revolutionat complet intretinerea preventiva si si corectiva a tunelului transfrontalier Frejus, un set complex de infrastructuri tehnologice si sisteme in care eficienta este o cerinta esentiala in ceea ce priveste siguranta, consum energic si continuitate. Compania a trecut de la un mod reactiv de management la un proces integrat gestionat pentru toate sistemele tunelului, folosind platforma ARCHIBUS Web Central cu aplicatiile Mentenanta Corectiva si Preventiva.

 

Tunelul Frejus: Managementul Riscului pentru operatiuni complexe si masuri de siguranta

Putine operatiuni de mentenanta sunt mai complexe decat cele pentru functionarea unui tunel, pentru ventilatie, iluminat, control al traficului, detectie si suprimare a incendiilor, precum si sisteme de interventie in situatii de urgenta. Monitorizarea corecta a instalatiilor si gestionarea proceselor de intretinere in acest context devin esentiale pentru asigurarea continuitatii activitatii tunelului si a sigurantei oamenilor. TECNOSITAF face toate aceste lucruri si mai mult pentru a mentine tunelul FREJUS, una dintre principalele legaturi transalpine dintre Franta si Italia.

Construit in 1980, tunelul FREJUS este al noualea cel mai lung tunel rutier din lume. Aproximativ 4 milioane de persoane locuiesc pe fiecare parte a tunelului in Savoie, Franta, in provincia Torino si orasul Milano, Italia. Mai mult de 1,7 milioane de vehicule au folosit tunelul in 2015.

TECNOSITAF a luat masuri majore pentru a spori masurile de siguranta in ultimii ani, inclusiv instalarea unui nou tunel de salvare. Cu noile sisteme de tunel top-of-the-line, a decis ca este nevoie de o abordare similara inovatoare pentru intretinerea tunelurilor. In 2014, a inceput procesul de stabilire a sistemelor de management integrat al activelor si de fluxuri de lucru, de optimizare a procesului de mentenanta corectiva si de centralizare a inregistrarilor de intretinere a sistemelor de tuneluri.

Prea multe sisteme diferite? Solutia este o abordare integrata

Pe langa sistemele de ventilatie si sisteme multiple de semnalizare si iluminat, TECNOSITAF urmareste, de asemenea, datele de iesire si intretinerea a 241 de camere video, sisteme complexe de detectare si stingere a incendiilor si porti termice la fiecare intrare.

Lucrand cu ARCHIBUS, compania italiana a inceput sa integreze si sa actualizeze sistemele de intretinere si mentenanta. Primul pas in acest proces a fost colectarea datelor relevante despre activele tunelului si sistemele sale. Aceasta a presupus actualizarea si crearea de noi desene CAD si inregistrarea informatiilor privind activele pentru peste 4300 de echipamente amplasate in peste 13 km de tunel, 5 cladiri si 26000 de metri patrati de spatiu de platforma.

Pana in 2014, TECNOSITAF a lucrat cu 60 de angajati, peste 5 echipe de lucru care gestionau 5 linii de serviciu pe o singura platforma. Utilizand solutiile ARCHIBUS, au fost capabili sa eficientizeze functionarea zilnica a tunelului, dar si sa integreze si sa simplifice comenzile de lucru si procesele de intretinere, generand ordine de lucru cu un simplu click.

Odata cu eficientizarea procesului de lucru, TECNOSITAF si-a indreptat atentia spre gestionarea activelor, integrand istoricul mentenantei echipamentelor si instalatiilor cu comenzile de lucru, astfel incat tehnicianul atribuit unui tichet de mentenanta, dispunand de un dispozitiv mobil, are acces la istoricul de intretinere al echipamentului, putand astfel sa-si faca treaba mai eficient si mai rapid.

Tunelul Maine

In prezent, in loc de a urmari doar daca sistemele functioneaza corect si se repara eficient atunci cand se defecteaza, TECNOSITAF a inceput o mentenanta  predictiva a sistemelor, astfel incat sa se evite defectarea lor. Exista un nivel mai ridicat de colectare si urmarire a datelor, profitand pe deplin de avantajele unei baze de date integrate ARCHIBUS. Se gestioneaza intregul ciclu de viata al echipamentelor si se imbunatateste strategia de mentenanta a tunelului.

Cu ARCHIBUS, compania a rationalizat procesele de lucru si  monitorizeaza starea echipamentului si a activitatilor,  pentru a reduce riscul inchiderii tunelului si a asigura siguranta oamenilor.

 

Sursa: ARCHIBUS Solution Center Romania 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here