Un nou studiu arată că dispozitivele inteligente de automatizare a locuinței, în special asistenții virtuali, cum ar fi Amazon Echo și Google Home, vor avea parte de un boom în vânzări în perioada până în 2022.

Disponibilitatea dispozitivelor pentru diversele produse tehnologice de casă – cum ar fi difuzoarele inteligente, sistemele de divertisment video, iluminatul conectat, termostatele inteligente și sistemele de monitorizare și securitate la domiciliu – se așteaptă să crească cu 31% față de anul trecut. Livrarea de produse inteligente pentru locuințe au inclus 643,9 milioane de produse în 2018, numărul acestora estimându-se să crească până la 1,3 miliarde în 2022, extinderea livrărilor ajungând la o rată anuală de creștere compusă (CAGR) de 20,8%.

Cu un CAGR de 39%, asistenții inteligenți pentru locuințe, precum Amazon Echo și Google Home, vor fi categoria cu cea mai rapidă creștere în cadrul tehnologiilor de tip ”smart home”. Vânzările asistenților virtuali au totalizat 100 de milioane în 2018, numărul estimându-se să ajungă la 230,5 milioane până în 2022, a constatat un raport realizat de IDC.

Sistemele de iluminat conectate (n.red sau inteligente), termostatele și produsele conexe combinate sunt de așteptate să crească la un CAGR de cinci ani de 26,9%, dintre care produsele de iluminat reprezentând aproape o treime din expedieri, raportează publicația de specialitate ITP.net. Termostatele inteligente, deși populare în America de Nord, vor continua să se confrunte cu o creștere mai lentă în restul lumii, deoarece multe piețe nu utilizează sisteme centralizate de încălzire, ventilare și aer condiționat, reducând astfel cererea lor pentru termostate dedicate.

În mod interesant pentru companiile de administrare a imobilelor și a proprietăților, piața dispozitivelor de monitorizare și de securitate la domiciliu – cum ar fi senzorii pentru uși și ferestre; încuietorile inteligente; și camerele de supraveghere conectate la internet – este de așteptat să reprezinte 19,4% din performanța totală a pieței interne a dispozitivelor inteligente până la sfârșitul anului 2022. Conform raportului IDC, segmentul „se confruntă cu un potențial mare, cu o creștere de 27,3% pe cinci ani”, dar continuă să fie considerate produse de nișă- de obicei fiind destinate proprietarilor de case – deoarece cele mai multe produse de securitate la domiciliu prezente pe piață nu oferă valoare rezidenților apartamentelor.

Între timp, televizoarele inteligente și adaptoarele media digitale, cum ar fi Google Chromecast și Apple TV, vor crește cu 10,9%, numărul produselor expediate așteptându-se să ajungă la 457,5 milioane de unități în 2022. IDC susține că acest segment va acționa ca o ”poartă” pentru ecosistemele de locuințe inteligente, iar ca urmare acest domeniu ca cunoaște o creștere a concurenței atât în ​​ceea ce privește prețurile, cât și conținutul.

În cele din urmă, difuzoarele inteligente, în ciuda faptului că au reprezentat un subiect populat de discuție pentru industrie în 2018, vor reprezenta doar o treime din vânzările de unități pentru locuințe inteligente până în 2022, deoarece platformele sunt lansate pentru a fi compatibile cu Alexa sau Asistentul Google Amazon. Siri, Cortana și Bixby vor cunoaște, de asemenea, o creștere a cotei de piață, dar este puțin probabil ca acestea să depășească, cât de curând, Google sau Amazon în termeni de produse vândute.

IDC a constatat că, deși boxele inteligente independente de platformele de mai sus vor continua să cuprindă o poziție semnificativă a pieței, absorbția lor va proveni în mare parte din China, unde companii uriașe precum Xiaomi și Alibaba au deja un avantaj major.

În anii următori, confortul dispozitivelor de tip smart home va depăși preocupările legate de confidențialitate, potrivit analistului IDC, senior analyst în domeniul programelor de internet pentru consumatori, Adam Wright.

Acesta susține că, în prezent, securitatea și confidențialitatea sunt cei mai importanți factori pentru majoritatea consumatorilor, atunci când se gândesc la implementarea unor dispozitive inteligente pentru locuințe.

Astfel, pe lângă faptul trebuie să pună la dispoziție soluții adecvate de securitate atunci când aduc dispozitivele pe piață, vânzătorii trebuie să răspundă și preocupărilor consumatorilor, educându-i în mod corespunzător cu privire la aceste măsuri de protecție și sensibilizându-i cu privire la beneficiile schimbului de date, care poate oferi, în cele din urmă, dispozitive, servicii și experiențe mai bune odată cu trecerea timpului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here