Starea operațională a ascensoarelor dintr-o clădire poate fi depistată extrem de dificil, preventiv, fără o monitorizare constantă, susțin experții din industrie.

Iată, însă, trei indicatori timpurii ai problemelor, care pot fi monitorizați de către personalul facilităților:

1. Calitatea cursei

Calitatea slabă a călătoriei este adesea un semn precoce al unei probleme imense a ascensoarelor.

Dacă primiți reclamații de la chiriași cu privire la denivelări, zgomote sau curse care nu sunt line, este timpul să apelați la un tehnician, explică specialiștii.
Vibrațiile și zgomotele sunt simptome ale problemelor potențiale ale calității deplasării. Dacă apar aceste anomalii, apelați imediat la furnizorul de servicii. Ar putea fi vorba despre o problemă care poate pune în pericol siguranța ocupanților clădirii, motiv pentru care trebuie rezolvată cât se poate de devreme.

2. Nivelarea

Atunci când ascensorul se oprește la un etaj, observați că podeaua liftului este la un nivel mai ridicat sau mai scăzut decât cel al podelei etajului? Dacă da, cel mai probabil aveți nevoie de un reglaj.

Nivelarea slabă nu este doar un semn că ascensorul are nevoie de reparații, este o potențială problemă de responsabilitate în cazul în care cineva se împiedică din cauza diferenței de nivel și ajunge să se rănească.

Pentru a menține siguranța ocupanților, apelați la un tehnician dacă observați că liftul dumneavoastră nu nivelează corect.

3. Ușile

Problemele cauzate de uși sunt responsabile pentru mai mult de 50% din apelurile pentru oprirea lifturilor. Monitorizați-le cu atenție de fiecare dată când se deschid și se închid și notați toate evenimentele ieșite din comun, cum ar fi închiderea ușilor și redeschiderea acestora fără vreun motiv aparent.

Acesta ar putea fi un semn că sistemul încearcă să se auto-corecteze și să provoace o problemă.

Piesele mobile sunt cele care au parte de cea mai multă uzură în timp. Ușile se închid și se deschid toată ziua, oamenii pun scaune în fața lor și le blochează atunci când vor să mute mobilă. De asemenea, aveți de-a face cu un o interfață cu o mică fisură în care pixurile, resturile, cheile de mașină și telefoanele mobile pot pica.

Sistemul de uși este, în sine, un sistem mecanic cu mișcări rapide și foarte des repetate. Luând în considerare aceste lucruri, necesită o rutină de întreținere preventivă regulată, pentru a putea evita problemele cauzate de uzură.

Instrumente IoT care permit detectarea timpurie a problemelor:

Companiile de transport vertical folosesc din ce în ce mai mult senzorii Internet of Things (IoT) pentru a diagnostica problemele ascensoarelor înainte ca utilizatorii să le observe.

Platformele IoT precum Otis ONE și Thyssenkrupp MAX le oferă managerilor de facilități o soluție ușoară de a observa modul în care lifturile își desfășoară activitatea, oferind în același timp feedback important pentru tehnicieni.

Facility managerii pot obține informații despre lucruri precum:

Uptime: Este funcțional ascensorul dumneavoastră? Dacă nu, puteți afla acest lucru din timp – de preferință înainte ca cererea de utilizare să crească foarte mult – și să solicitați reparații.

Mod de operare: Ascensoarele pot fi oprite periodic din modul de funcționare normal pentru inspecții sau alte utilizări. Dacă un lift este încă în modul de serviciu pentru pompieri, acesta nu poate fi disponibil pentru modul de service normal, iar acest lucru poate fi o problemă.

Date predictive: Datele privind utilizarea pe fiecare etaj sunt utile nu numai pentru întreținerea liftului, ci și în ceea ce privește considerațiile de închiriere – puteți observa care sunt cele mai intens traficate etaje.

Conform specialiștilor din domeniu, viitorul industriei de service face mutarea spre mentenanța predictivă, ceea ce înseamnă că nu va mai trebui să fiți cu ochii în patru pentru tot felul de probleme. Totuși, între timp, este recomandat să profitați din plin de contractele de mentenanță dacă observați nereguli sau primiți reclamații privind modul de funcționare a lifturilor.

Tehnicienii sunt instruiți astfel încât să rezolve cât se poate de rapid problemele și să pună în funcțiune lifturile în cel mai scurt timp posibil. Întrucât legislațiile din cea mai mare parte a lumii impun încheierea unor contracte de mentenanță în clădirile comerciale sau rezidențiale, cel mai bine este ca de fiecare dată când observați anomalii sau nereguli în ceea ce privește funcționarea ascensoarelor, apelați la un tehnician specializat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here