Siguranța privind incendiile în facilități este o problemă care nu dispare sau care nu își scade importanța, sunt de părere cei mai mulți experți din domeniu.

Incendiile din interiorul clădirilor pot avea un impact catastrofal. Nu numai că prezintă o amenințare gravă la adresa vieții oamenilor, dar pot avea și consecințe devastatoare pentru o afacere, dacă au loc pierderi de active și de bunuri. Echipamentele scumpe și datele importante pot fi distruse permanent și este posibil ca întreprinderea să fie nevoită să se închidă sau să se confrunte cu întreruperi îndelungate, în cazul în care sunt necesare reparații sau reconstrucții.

Siguranța privind incendiile este o responsabilitate permanentă pentru administratorii de instalații și ar trebui să se înscrie pe lista lor de priorități. Păstrarea în siguranță a clădirilor și a ocupanților acestora nu începe atunci când se detectează un incendiu, ci necesită o vigilență constantă pentru a se asigura că sistemele obligatorii de protecție împotriva incendiilor ale clădirii respectă standardele impuse și legislația statului.

Deși considerațiile și responsabilitățile legate de protecția împotriva incendiilor pot fi copleșitoare pentru administratorii de facilități, dacă aveți în vedere desfășurarea proceselor potrivite, inclusiv programarea testelor periodice, a service-ului și a întreținerii, acestea pot ajuta la reducerea stresului în ceea ce privește menținerea cerințelor de siguranță necesare.

Cu toate că uneori nu este posibilă prevenirea unui incendiu, trebuie depuse toate eforturile pentru a proteja ocupanții clădirii de aceste hazarde și a reduce la minimum daunele aduse proprietății în cazul apariției unui incendiu. În caz de incendiu, fiecare secundă contează, iar cu cât focul este detectat mai rapid, cu atât ocupanții pot evacua în siguranță mai repede.

TESTELE ÎMPOTRIVA INCENDIILOR ȘI ADERAREA LA STANDARDE

Conformitatea în domeniul siguranței la incendiu și testarea sistemelor și a echipamentelor este una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă în prezent facility managerii. Deși există o cerință legală prin care clădirile trebuie să aibă un sistem de incendiu funcțional, în conformitate cu standardele și legislația statului în care se află, dificultatea cu care se confruntă mulți administratori de instalații este cea de a-și menține responsabilitățile permanent în conformitate cu legea.

Testarea sistemelor și echipamentelor împotriva incendiilor trebuie să depășească anumite toleranțe, iar rezultatele să fie înregistrate într-un jurnal dedicat. În teorie, acest lucru pare simplu, totuși, procesul de testare poate fi o provocare datorită dependenței reziduale a industriei de păstrare a înregistrărilor pe suport de hârtie. Acest proces manual de păstrare a datelor este deosebit de dificil pentru administratorii de facilități care gestionează mai multe situri și necesită o vizibilitate completă asupra înregistrărilor de testare pentru fiecare clădire.

Pentru a ajuta la rezolvarea acestei provocări crescânde, Wormald a introdus o nouă tehnologie online, care oferă managerilor de facilități o vizibilitate în timp real fără precedent în întreaga lor activitate de prevenire a incendiilor și înregistrări de servicii de siguranță, inclusiv actualizări instantanee asupra stării anuale de testare împotriva incendiilor ale unei clădiri. Acesta este un pas important pentru a avans într-o industrie care este foarte reglementată.

Pe măsură ce managerii de facilități continuă să se lupte cu responsabilități crescânde și subcontractanți pentru a menține siturile construcțiilor moderne, vizibilitatea intuitivă în timp real poate oferi o pace neprețuită și poate crea un nivel de încredere crescută în ceea ce privește finalizarea testării sistemelor de urgență vitale.

DEFINIREA SOLUȚIILOR PENTRU CLASELE DIFERITE DE INCENDII

Pericolele vor varia în funcție de natura afacerii sau a proprietății, dar acestea pot include echipamente electrice, aparate de bucătărie sau de încălzire, lichide inflamabile și deșeuri combustibile. Identificarea pericolelor potențiale vă va informa privind planul de siguranță împotriva incendiilor pe care trebuie să îl urmați.

Sistemele și echipamentele de siguranță împotriva incendiilor sunt în primul rând destinate pentru protecția persoanelor și a proprietății. La revizuirea profilului de risc al clădirii există trei tipuri-cheie de instalații care necesită considerații de clasificare diferite.

Birouri comerciale, inclusiv clădiri înalte cu mai multe etaje – obiectivul primar de siguranță împotriva incendiilor este de a avea grijă de ocupanții clădirilor și de a se asigura că aceștia pot evacua clădirea rapid și în siguranță.

Zonele de industrie grea – aceste facilități industriale cu risc ridicat de incendiu pot conține terminale de combustibil și substanțe chimice care pot provoca explozii mari. Aceste locații necesită soluții specializate pentru incendii chimice și echipamente de urgență, cum ar fi aparatele de respirație.

Depozitele de depozitare – siturile cu bunuri depozitate care sunt foarte inflamabile pot provoca incendii mari datorită volumului de obiecte care sunt stivuite la înălțime și care necesită soluții de siguranță împotriva incendiilor care sunt fezabile pentru diferite materiale.

ALTE MĂSURI CARE TREBUIE LUATE ÎN CONSIDERARE PRIVIND SIGURANȚA DE INCENDIU

1) Instalarea echipamentelor adecvate de protecție împotriva incendiilor

Echipamentele de protecție în caz de incendiu pot include stingătoare de incendiu de bază, role de furtun de incendiu și soluții pasive de incendiu sau sisteme de detectare și suprimare a incendiilor mai avansate. Ar trebui să existe și alarme de fum, pături de foc și sisteme de avertizare de urgență instalate în fiecare unitate.

Majoritatea clădirilor vor avea instalate role de furtun de incendiu. Acestea oferă o sursă de apă accesibilă și controlată pentru a ajuta la combaterea unui risc potențial de incendiu de clasă A, cum ar fi un incendiu declanșat prin arderea lemnului sau a hârtiei.

În plus, sprinklerele de incendiu, soluțiile de pulverizare a apei, de ceață sau de canalizare pot fi adaptate pentru a corespunde cerințelor unei clădiri specifice. Acestea pot detecta și pot suprima automat un incendiu, precum și să transmită o alarmă pentru a avertiza ocupanții clădirii și brigada de pompieri.

De asemenea, mai multe uși de incendiu vor fi dotate în clădire, care pot ajuta la stingerea incendiilor și vor opri răspândirea flăcărilor în întreaga clădire. Prin urmare, este esențial ca ocupanții clădirii să înțeleagă importanța păstrării în permanență a ușilor de incendiu închise. Multe clădiri vor avea de asemenea o gamă de stingătoare de incendiu, cum ar fi cele cu pulbere, dioxid de carbon, apă, spumă și produse chimice umede pentru a contracara diferitele tipuri sau clase de foc.

2) Service-ul și întreținerea echipamentelor

Fiabilitatea completă este esențială atunci când vine vorba de sisteme și echipamente de protecție împotriva incendiilor. Ca și în cazul oricăror echipamente de siguranță, inspecțiile regulate vor asigura funcționarea eficientă a echipamentului dacă și când va fi necesară utilizarea acestora și că vor respecta legislația relevantă și standardele legale aplicabile.

3) Aveți un plan de evacuare?

Este absolut vital ca administratorii de facilități să aibă ferm și la locul lor procesele de siguranță privind incendiu și evacuarea. Planurile de evacuare și rutele de ieșire trebuie să fie împărtășite cu ocupanții, iar semnalele de ieșire trebuie marcate clar. În ceea ce privește ocuparea clădirilor, care ar putea să crească sau să se schimbe în mod regulat, este esențial să existe un sistem de educare a noilor veniți.

Dacă nu aveți un proces de siguranță privind incendiile și de evacuare existent sau trebuie actualizat, începeți prin efectuarea unei evaluări aprofundate
a conținutului, ocupării, exploatării și incendiilor specifice clădirii ca prim pas pentru a determina cel mai adecvat proces.

4) Formarea personalului

Toți cei care lucrează într-o unitate ar trebui să știe cum să răspundă în timpul unei situații de urgență în caz de incendiu și cum să utilizeze echipamentul de incendiu de la fața locului. Răspunsul adecvat în caz de incendiu poate reduce substanțial impactul unei astfel de crize. O echipă încrezătoare care este capabilă să facă acest lucru este o investiție neprețuită și poate reduce substanțial impactul în acest tip de situații.

5) Standardele de siguranță privind incendiul

Legislația și standardele legale privind siguranța la incendiu se modifică în mod regulat și diferă, de asemenea, între statele și teritoriile fiecărei țări. De exemplu, în cazul Australiei, dacă vă aflați în New South Wales, Regulamentul de Planificare și Evaluare a Mediului (2000) solicită ca în fiecare an să fie întocmită o declarație anuală de siguranță la incendiu (AFSS) de către proprietarul unei clădiri sau de către reprezentantul său autorizat. La nivel național, alarmele de fum trebuie să fie conforme cu standardul australian, AS 3786-1993 Alarme de fum.

6) Specialiști în protecția împotriva incendiilor

Specialiștii în protecția împotriva incendiilor pot oferi consultanță profesională, ajutând la reducerea stresului de a menține sistemele de protecție împotriva incendiilor și putând să ofere un sentiment de liniște pentru cei din management. Wormald este un important furnizor de soluții de protecție împotriva incendiilor în Australia și a ajutat la protejarea persoanelor și a proprietăților timp de mai mult de 125 de ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here