Sistemele computerizate de gestionare a mentenanței (CMMS) sunt o parte fundamentală a fiecărei ramuri a industriei, inclusiv producția, transportul, asistența medicală și tehnologia. Asigurarea că procesele de mentenanță a facilității dumneavoastră sunt performante și bine documentate, reprezintă o responsabilitate pe care nu ar trebui să o luați în glumă. Totuși, implementarea unor astfel de sisteme vitale poate fi descurajatoare, chiar și pentru cele mai experimentate echipe de conducere.

Atunci când facilitatea dumneavoastră s-a decis asupra unui CMMS veți avea un sistem Software complet nou, ajutor pre și post-implementare și o fișă completă pentru managerul de proiect. Cu toate acestea, este foarte ușor de gestionat și multe facilități de toate dimensiunile au făcut tranziția pentru îmbunătățirea acestora. 

Iată cinci pași pentru a vă ghida cu succes echipa de mentenanță prin procesul de introducere a unui CMMS:

1. Desemnați un Project Manager

Aceasta este o parte fundamentală a implementării CMMS. Managerul de Proiect CMMS ar trebui să fie cineva care este familiarizat cu procesele de întreținere din facilitatea dumneavoastră. De obicei, multe companii vor atribui acest post managerului de întreținere – dar trebuie să fiți atenți atunci când în selectați. Rolul managementului proiectului CMMS va fi foarte vast și aprofundat, iar persoana selectată pentru acest job va trebui să dedice mult timp rolului. Managerii de întreținere existenți ar putea să ajungă să se străduiască mai mult pentru îndeplinirea responsabilităților pe care le aveau până acum.

Inginerii de fabrică și inginerii de procese sunt selecții excelente pentru acest rol. Pe lângă faptul că sunt familiarizați cu procedurile de întreținere a facilităților, aceștia sunt deseori însărcinați cu gestionarea proiectelor și sunt familiarizați cu gestionarea timpului și cu modificările proceselor necesare. Asigurați-vă că managerul de proiect CMMS primește sprijinul de care are nevoie de la șefii de departament. Toată lumea trebuie să fie conștientă cât de vital este rolul lor în a ridica facilitatea la nivelul următor, în ceea ce privește întreținerea preventivă și predictivă.

2. Stabiliți-vă schema de nomenclatură și verificați numerotarea activelor

Facilitatea dumneavoastră probabil are o configurație de numerotare a pieselor care are sens pentru mecanici. Codurile activelor dumneavoastră sunt, de asemenea, configurate pentru a avea sens pentru facilitate și cei angajați acolo. De exemplu, „DT-1 este rezervorul numărul 1, PP-32 este pompa de producție numărul 32”. Nu există niciun motiv să renumerotați și să redenumiți totul din facilitate, dacă are sens și este în prezent în vigoare.

Un punct cheie pentru un CMMS funcțional este să vă asigurați că activele dumneavoastră sunt contabilizate în totalitate și informațiile despre acestea sunt corecte în momentul în care îl puneți în funcțiune. Aceasta înseamnă că, dacă aveți vreo îndoială cu privire la o cifra suplimentară din numărul de piesă PP-32, mergeți la fața locului și verificați informațiile pe care le aveți. Acest lucru vă poate salva de la apariția unor potențiale probleme în viitor. 

Când vă pregătiți datele pentru migrare, asigurați-vă că totul este corect, până la ultimul număr dintr-o listă de piese de schimb. Dacă input-ul nu este corect, ar putea fi nevoie de luni sau chiar ani pentru a localiza și corecta eroarea.

3. Migrarea datelor și introducerea manuală

Încercați să vă asigurați că achiziția CMMS-ului dumneavoastră include parteneriate post-implementare, precum și asistență pentru migrarea datelor. Acest lucru este vital din mai multe motive. Cel mai important aspect de luat în considerare este, dacă ar fi necesară introducerea manuală a activelor și înregistrărilor facilității dumneavoastră, cine ar avea timpul și resursele pentru a putea finaliza o astfel de sarcină? Gândiți-vă la toate comenzile de lucru, comenzile de achiziție și înregistrările de pregătire care există în acest moment. Introducerea manuală a acestor date ar fi monumentală, dacă ar fi măcar posibil, în acest moment, în operațiunile dumneavoastră.

Adesea, în pachete va fi inclus și suportul necesar pentru a vă transfera înregistrările în noul sistem. De asemenea, puteți vorbi cu reprezentantul dumneavoastră despre Software-ul cu care CMMS este capabil să se integreze. Odată cu alegerea potrivită a CMMS-ului și pregătirea pentru transfer, ar trebui existe foarte puțin input. Managerul de Proiect va fi responsabil pentru încărcarea înregistrărilor în formatul corect, colaborând cu departamentul IT și compania de Software CMMS, pentru a remedia orice probleme.

4. Instruirea și managementul angajaților

Nu există niciun înlocuitor pentru o pregătire adecvată. Asigurarea că echipa dumneavoastră are pregătire Software ar trebui să fie prioritatea numărul 1. Ca manager de întreținere, poate doriți să alegeți un angajat din fiecare tură, pentru a deveni „expert”. Acest lucru va ajuta la reducerea numărului de comenzi de lucru și piese care nu sunt finalizate, pentru că responsabilul care le completa nu a avut pregătirea necesară.

Întreg procesul de training CMMS ar trebui realizat de către furnizorul de Software, OnSite, dacă este posibil, și să fie efectuat, inclusiv pe un computer. Ar trebui să țineți cont de faptul că angajații dumneavoastră vor avea, cel mai probabil, diferite niveluri de experiență cu tehnologia. Unii pot avea nevoie de mai multă pregătire, decât alții. Instruirea trebuie să înceapă de la nivelul optim pentru fiecare angajat în parte și să se lucreze până aceștia pot utiliza în mod eficient sistemul.

5. Punerea în funcțiune și planul de audit care urmează

Odată ce CMMS este activ și personalul de întreținere folosește Software-ul pentru comenzi de lucru, piese și întreținere preventivă, trebuie să efectuați auditul. Odată cu lansarea inițială, ar trebui să fiți pregătit să audiați fiecare modul al sistemului o dată la 30 de zile. După perioada inițială de șase luni, puteți efectua auditul la fiecare 90 de zile.

Auditurile interne nu numai că descoperă probleme în date, ci vă asigură, de asemenea, că dacă există probleme care necesită recalificare, acestea sunt observate rapid, astfel încât să puteți efectua recalificarea înainte să se strângă o cantitate mare de date care necesită corecție manuală. Identificarea oportunităților de recalificare a personalului ar trebui să fie o prioritate în programul inițial în desfășurare și audit, deoarece este vital pentru succesul implementării CMMS.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here