Într-un oraș renumit pentru lipsa de spațiu, locurile de parcare în curs de dezvoltare au devenit o opțiune alternativă pentru vânătorii imobiliari din Hong Kong.

Ar putea suna nebunesc să cheltui 430.000 de dolari doar pentru un singur loc de parcare, dar când îl poți vinde peste doar nouă luni mai târziu cu 760.000 de dolari, investiția parcă începe să capete sens.

Acesta a fost cazul unui cuplu din Hong Kong, care a obținut puțin peste 5.600 de dolari pe metru pătrat, atunci când și-au vândut o mică bucată de beton, într-unul dintre complexele de apartamente de lux din Kowloon. Este mult mai mult decât prețul mediu pentru proprietățile rezidențiale din oraș, care se ridică la sub 2.000 de dolari pe metru pătrat.

Tranzacția record înregistrată este o răsfrângere a „unui dezechilibru brusc al cererii și al ofertei”, spune Dorothy Chow, Valuations and Advisory Services al echipei JLL din Hong Kong.

Multe din spațiile de parcare din clădirile rezidențiale noi ale Hong Kong-ului sunt deținute deja de dezvoltatori și nu sunt de vânzare. „Atunci când apare chiar și un singur loc de parcare pe piață, oamenii vor licita agresiv pentru el”, spune ea.

În încercarea de a reduce numărul autoturismelor de pe autostrăzile orașului, politica guvernamentală în privința provizioanelor de parcări a devenit din ce în ce mai strictă, unele construcții noi oferind doar un spațiu de parcare pentru fiecare șapte sau opt unități rezidențiale. Cu toate acestea, numărul de înmatriculări a mașinilor private din oraș a crescut în ultimii ani, determinând investitorii să speculeze că prețurile vor continua să crească.

Hong Kong nu este singurul loc în care spațiile de parcare te pot lăsa cu ochii în lacrimi atunci când vine vorba de prețuri. Cel mai scump spațiu de parcare din Londra s-a vândut pentru 637.000 de dolari în 2014, în timp ce în Manhattan un singur loc de parcare a fost vândut cu mai mult de 600.000 de dolari în ultimii ani.

O investiție alternativă?

În Hong Kong, renumitele prețuri rezidențiale la nivel mondial sunt unul dintre motivele pentru care investitorii se îndreaptă către activele de proprietate alternative.

Totuși, majoritatea tranzacțiilor importante din Hong Kong rămân pentru blocurile cu peste 20 sau mai multe locuri de parcare, decât spații individuale. Chow, spune că numărul acestor tranzacții este în creștere, piața fiind dominată de investitorii locali care le folosesc pentru optimizarea valorii capitalului sau pentru a le diviza și a le vinde individual.

Deci sunt parcările auto o investiție utilă? Deși piața este în prezent în plină expansiune, Chow nu este atât de sigură – cel puțin pentru Hong Kong.

„Investitorii caută un profit mai mic de trei procente, uneori doar două. Nu cred că este o opțiune sănătoasă sau sustenabilă pe termen lung „, spune ea. „Dacă se înregistrează o criză a pieței sau a economiei, oamenii își pot vinde mașinile sau pot conduce mai puțin, de aici și posibilitatea de-a nu avea nevoie de locuri de parcare. Dacă s-ar întâmpla acest lucru, returnările de închiriere ar avea de suferit. „

Citește și: Conform CBRE, Hong Kong şi Londra rămân cele mai costisitoare locații pentru închiriere

 

Sursa JLL

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here